2013. szeptember 16., hétfő

Sorsod Borsod! (avagy Nyárzáró II.)

Amint azt a legutóbbi posztban említettem, ez a második nyárzáró poszt; szeptember 2. munkanapján került sor egy fotós (de nem buszfotós) barátom társaságában a túrára, amelyet autóval teljesítettünk, így az útvonal releváns része a következő lett: Ózd-Kazincbarcika-Edelény-Miskolc-Mezőkövesd-Hatvan. Ezek közül csak az utóbbi két helyen fotóztam eddig, így termékeny napra lehetett számítani.
Ózdon nem messze a buszvégtől szépen le is tudtunk parkolni, és még csak 3/4 9 volt, azonban a tároló sajnos totál ellenfény, nagy szerencsémre rövidebb időre befelhősödött, így a nagyját azért végiglőttem, illetve pár induló buszról egész jó képem lett.
BHR-276 - egy, a jobban sikerült ózdi képek közül
A tároló egy jobb pillanatban
Tipikus Ózd...
Ennyi elég is tehát innen, az elejétől kezdve úgy voltam ezzel az úttal, hogy lövök, amit lehet, nyilvánvalóan nem lehet célom a 100, de még 70-80% se nagyon a Borsodból, nem is izgat, pusztán csak minél több és többféle 200-ast akartam lőni, amint a folytatás is mutatja majd, sikerrel jártam. :)
Ózdról Bánréve-Putnok útirányon át mentünk 'barcikára, Putnokon egy kiváló fotótéma fogadott:
Putnok, intermoduális csomópont
10 óra előtt nem sokkal Kazincbarcikára értünk, nem reméltem ilyen korai érkezést. Itt már jó fények vártak, a tároló itt napos-ajtós délelőtt:
Egy jó példa rá 256-ossal...
...266-ossal...
...és 260-assal.
Sajnos az élvezkedés és a gyereknap hamar véget ért, a szekusok elhajtottak, szerencsére a buszállon sikerült mindent végiglőni (volt még 2 266-os, C56-osok, 260-asok is bőven, 280-as is, szal elég jó felhozatalról beszélhetünk), illetve 1-2 érkezőt gyorsan kilőttem még, vártam volna többet is, de akkor inkább mentünk tovább.
Azért az érkező oldal sem volt éppen rossz...
Irány Edelény! Itt is egészen mélyre hatoltunk Borsodba, cigánytelepek, kóborkutyák, volt itt minden, sajnos még most is igen szegény környék ez, az ország nyugati része bizony Ausztria ehhez a részhez képest. Viszont maga a táj gyönyörű, már, ahol nem rondítja el egy-egy működő vagy éppen bezárt vasgyár a képet.
Edelényben egy kis buszvég található a Bódvától pár méterre, egész jól lőhető egy része:
BRU-108, szerepelt már az fb oldalon is
Itt még egy ex. agriás 250-est is lőttem, de egy telepen, így azt hagyjuk, inkább menjünk tovább Miskolc felé.
Sajóecsegi látkép a JIW-411-el
Miskolcra értünk még kicsivel dél előtt, na ott aztán volt fotótéma bőven, de szép képeket azért nem volt olyan egyszerű csinálni. Nézzük, hogy először miket lehetett összehozni felhős időben, mikor egész sok lőhető rész volt:
Amíg a nap nem bújt elő, itt is lehetett fotózni
Ezt sem lehetett volna itt rendesen kilőni később
Kezdett naposra fordulni az idő, eljött az ideje egy ebédnek, utána pedig a kijáratnál lőttem napos-ajtós képeket szép számmal, ám azok bemutatása előtt jöjjön még két kép:
Nem is rossz, ugye? :D
280-asok, még mindig nem az igazi a fény...
A plázához való átsétálásnál is lehetett ám fotózni, 7700-ast nem is lőttem aznap, csak ezt:
Nem lenne rossz hely ez sem, csak a forgalom miatt kb. 5/1 arányban lesznek meg a buszok, az kicsit pazarló

Meki&puttó szünet, majd kb. 1,5 óra csúcsidőben fotózás, nézzünk pár képet a napos időből:
Ha már nagyon uncsi lenne a sok 200-as, lőttem azért Connecto-t is
Sőt, EC Credo-t is, hiszen azt mindenki úgy imádja!

KMR-005, hogy 415-ös is legyen
Hogy ne egybe jöjjön innen minden, azért a nagyobb eresztések között néha elsétáltam kicsit ajtótlanba is fotózni:
Egy kis MVK, tőlük is 415-ös
BPR-116 igyekszik a Jabilhoz
Sőt, a kocsiállások között is lehetett találni jól lőhető buszokat:
KYP-533, mert Regio még nem volt, mögötte hasonlóan szépen a BPG-691 és a KMR-006 lett meg
Na de vissza a kijárathoz, ugyanis kettőkor nem akármilyen kollektíva indult!
Hát ennél sokkal szebb buszt már nehéz elképzelni, ráncos-trilexes-esernyős 280-as
Ez talán még azon is túltesz, gyönyörű 266-os! Majd' szétesik szegény... :D
De ez a 260-as sem egy utolsó dolog.
És ez sem rossz, nem sok hely van már az országban, ahol ennyiféle 200-ast lehet egy helyen, ilyen szépen fotózni
A 3-as út rögtön a Búza tér mellett megy el, némelyik járat a másik kijáraton megy ki, de aztán dél felé megy tovább, egy kettő azok közül is meglett, ha szemfüles az ember, el tudja kapni azokat is.
GJA-066, hát nem olyan tökéletes, mint az előző hely, de azért panaszra nem sok okom lehet
Ez nem dolgozott a nyári szünetben, mikor Mezőkövesden jártunk
Visszatérünk még pár képre az előző helyre, aztán abbahagyom ezt a részt, bár nehéz, szerintem a képeken látszik, miért. Ilyeneket szívesen mutogatok, de még mielőtt unalomba fullad a poszt, továbbállunk innen is:
250-es igyekszik Sátoraljaújhelyre
Zárjuk az MVK-val ezt a részt:
Egy Centroliner az MVK-tól, a félig elrejtett kerék nekem annyira nem jön be
És az utolsó ráncosa a cégnek, AKD-707 is tiszteletét tette
Maradhattunk volna még, de egy nap úgyse lő ki mindent az ember, és különben sem árt, ha emberi időben hazaérünk, ezért lassan indultunk, persze még a buszvégen, illetve 1-2 helyen a városban körülnézve. Maradjunk is akkor az MVK-nál, a Tiszai pu.-nál 3 buszt találtunk, persze 10 pontosan csak ez volt lőhető, de ki lehetett szedni ippeghogy az AKD-658-at is, a HDF-368 meg nyitott ajtókkal állt.
Micsoda szlogen!
Ezután tényleg elindultunk Budapest felé, a Pesti úti Auchan-nál azért még befigyelt egy 260-as az MVK-tól, olyat még úgyse lőttem. :)
AKD-547, nagyon örültem neki
Tulajdonképpen ezzel zárom Miskolcot, Mezőkövesden lőttem még a GRY-700-at egy gumisnál, aztán Hatvanban reménykedtem még a BAN-290 felbukkanásában, azonban csak erről lőttem egy n+1-edik képet, de azért nem lett rossz, jó lesz a posztot lezárni. :)

BHP-978, ex. Balaton Volán, helyi és helyközi járaton is gyakran lőhető
Jöjjön akkor a szokásos link, nem kevesebb, mint 128 kép, és ahogy a poszt is mutatta, elég nagy arányban Ikarusok.
https://skydrive.live.com/redir?resid=872902F291B0EFAD!147
Köszönöm a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése