2015. február 5., csütörtök

Vonatpótlás a 2-es vonalon, célegyenesben

Közel egy éve nem írtam posztot a témában, ezt most a "Vonatpótlók hete a Kárpátbuszon!" nevű tematikus hetünkhöz időzítettem, de egyébként is érett már. Igaz, amióta csak Budapest és Piliscsaba között járnak a pótlóbuszok, kevesebb az újdonság, érthető módon. Tavaly áprilisban jelent meg az előző poszt, nézzük, mi történt azóta!
Nyáron nem sokat foglalkoztam a témával, igaz, nem is történt sok érdekes, a nyári szünet miatt viszonylag kevés kocsival lehozták ezt az időszakot, néhány újralövés mellett csak két magán Volvo volt új fogás számomra.
MPY-217 a Pilisplusztól
MOR-758, ezt inkább sulis járatokon látni, de néha a pótlásra is beugrik
 Egy másik a nyárról:
A Flórián tér a már átadott füves villamospályával.
Őszre a Volánbusztól megjelent 1-2 új busz, illetve az év végéig az Ibiden műszakváltásokról ismert Infinitours is megjelent egy fordával, mint a Volánbusz alvállalkozója. Tulajdonképpen ők szállították a vonalról a fotótémát végig. Hétvégente egyébként a Vértes Volán nincs is jelen a pótláson, csak az Mrreisen, mint az alvállalkozójuk, és persze jórészt a Volánbusz viszi az akkori indulásokat.
LHZ-019 mellett még két KMY-s MAN tűnt fel a Volánbusztól szeptemberben.
KMY-827 pihen a 8-as kocsiálláson
KMY-833 őszi fényekkel a Flóriánon
Az Infinitől a leggyakrabban az FLZ-357 járt a pótlón, az volt a fordakocsi.
Már két vágányos a Bécsi úti átjáró, sőt, már Esztergomig végigjárható a pálya.
Szerencsére gyakran adtak ki ide mást abban a 3 hónapban, amíg a vonatpólón is szolgáltattak. Egy másik Irizar kivételével meg is lett minden beugró. Az utasok minden bizonnyal az alábbi buszt fogadták a legnagyobb örömmel:
A 200-as és a 300-as Setrák után egy 400-as is megjelent, ha csak rövid időre is.
Viszonylag sokat volt valamelyik Bova az alábbi kettőből, ennek ellenére nem lett róluk túl jó képem.
MJW-921, előtte csak a Hommtól voltak itt Bovák
MJW-923, ezt ki is próbáltam
Személy szerint az egyetlen olyan busznak örültem a legjobban, amire nem került fel a Volánbusz mágnes, ugyanis csak egy napra ugrott be. Ez volt az első, és eddigi egyetlen maszek Ikarus a pótlás során. Nem lett egy világbajnok fotó, de tekintve a körülményeket, én elégedett vagyok ezzel is:
LUN-765, az egyik a 4 Ikarus E94.15 közül. Ki is próbáltam, élmény volt. :)
Még két olyan buszt sikerült fotóznom a pótláson, amit korábban nem, ezeket már 2015-ben. Az egyik kép már szerepelt a facebookon, a másik pedig még egészen friss, két hetes fogás az Mrreisen egy Van Hooljáról. 4 van nekik, 3 már megfordult a pótláson.
HPR-223 Solymáron, a 10-es úton
LKH-917, Árpád híd
A végére jöjjön még néhány kép. Ám előtte egy kis helyzetjelentés. Ahogyan egy kép alatt már említettem, a pálya már kész, azonban sok munka van még a vasútvonal felújításának végéig. Az állomások/megállóhelyek még közel sincsenek kész. Nem tudni még, mikor adják át a vonalat, én a nyárra tippelek, szerintem a következő iskolai szezonra már meglesz. Azt nem tudom megtippelni, hogy villamosítva-e vagy sem. Az oszlopok ki vannak helyezve ugyan, de nehéz elképzelni, hogy idén Flirtök fognak járni a vonalon. Bár a Desironak is nagyon örülnének már az utasok...
Rég nem járt már itt a GAK, év elején beugrott kicsit. Fene gondolta volna ezt pár éve, a VB nagy 300-as irtása közben, hogy ez a kocsi 2015-ben is meglesz még.
DVV-492 a kedvenc helyemen. :)
2015-től a vonalat is érintő változás, hogy a Volánokból KK-k lettek. Néhány hét után ennek látható jele is lett, szinte minden kocsira került matrica.
GZK-855, az egyik utolsóként került fel rá az új logó, a héten még láttam nélküle
A HRR-748-ra pedig az első között került fel a KNYKK matrica. A KNYKK nem siette el a logót, de megérte, sokkal látványosabbra sikerült, mint pl. az ÉNYKK pár centis matricái a busz elején...
Záróképként érkezzen az FLR-832, ami az egységesítés jegyében új köntösbe bújt, sárga fóliákat kapott. Nem egy busz néz már ki hasonlóan a Volánbusznál.
Egész jól néz ki, akárcsak a C56-osok, amiknél már elkezdték ezt.
Terveim szerint ez volt az utolsó hasonló poszt, legközelebb a vonal átadásakor szeretnék írni a témában, egy jó kis összegzést az egészről. Galéria most nincs, amit érdekesnek találtam, azt betettem a posztba. Egyébként közel 120 busz fordult már meg a vonalon, 100 meg is lett már innen a kisbuszok nélkül, azért ez nem semmi termés. Ennek ellenére nagyon várom már a végét...
Köszönöm a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése