2013. július 2., kedd

Nyugat-Magyarország I. (Ajka-Sárvár)

Még június közepén, a tanítási időszak legvégén, a vizsgaidőszakom közepén került sor erre a túrára, mely 3 napos volt, és 2 részes blogposzt fog róla születni. Mivel az első nap közepétől a barátnőmmel együtt voltunk, így ez a 3 nap természetesen nem csak a buszfotózásról szólt, na de ugye ezen a blogon az a lényeg. Sajnálom, hogy csak most sikerült elkészülnöm ezzel a poszttal, de sok volt a tanulnivaló a végén, így két hétig poszt nélkül kellett maradnotok, de a hétvégén Renccámvadász megnyitotta a pótlást, ma és holnap pedig én következem. A túráról készült összes képet majd holnap, a 2. résszel együtt linkelem be, addig ezzel kell beérni. :)
Egy csütörtöki napon indultam útnak autóval, hajnali 4 előtt nem sokkal, hogy Ajkán a teljes reggeli csúcsot végig lőhessem. Odáig nem is terveztem megállni, csak 1-1 rövidebb betekintésre Várpalotán és Veszprémben, hátha van valami alapon. Székesfehérvárig jól haladtam, ott sikerült egy kicsit eltévednem, de így is fél 6-kor már Várpalotán voltam, ott született meg az első kép, ami rögtön egy új renCCám is volt.
KXL-117, Mercedes Sprinter, a KRESZ szerint végülis ez is busz...
Veszprémbe 6 előtt pár perccel értem be, 6-kor már indultam is tovább, az egyetlen potenciális rendszám sajnos a 8-ason 110-nél zúzott el velem szembe 3 sávval arrébb, ez az FLX-981 volt, így 1-2 fotó után, új fogás nélkül már mentem is tovább. Ajkára a 6:30-as eresztésre szerettem volna beérni, ez majdnem sikerült is, a legtöbb akkor induló buszt láttam elmenni, "csak" egy hiányzót coptam be végül, ez a tapolcai 250-es, az AAJ-593 volt. Na azt sajnálom mondjuk, de ennek ellenére lett innen jó néhány rendszámom, a nagy részüket egy helyen fotóztam, így most pár közel egyforma kép fog következni a buszvég mellől.
Miután a vasútállomáson lőttem 2 del-t (az egyik kocsi nem is lett meg jobban sajnos), illetve a buszvégen árnyékban bennálló kocsikat is végig lőttem, elhelyezkedtem a fotóhelyen, ahol egy IFA után jött az ILA. :D
Hiába Credo, ennek azért nagyon örültem, meg Budapesten nem egyszer ki akartam már lőni KJ-ban, sosem jött össze
Aztán érkeztek az Ikarusok is:
DUL-141 elhaladt itt vagy 4-5 alkalommal
AAR-533 azonban csak egyszer, aztán a buszvégen döglött
CLY-183 is megérkezett, a másik két 280-as helyiben pörgött
Mielőtt 1-1 415-össel és C56-ossal folytatnám, megjött a Bakonytól a nap másik rendszáma is.
FKU-338, nem kis utat tesz meg egy nap, Várpalotától ráadásul full ugyanott ment végig, ahol aznap én is. :)
JOU-682 
HLD-882. Na jó, kezdhet ez már unalmas lenni...
És nem csak most, hanem akkor is unalmas volt, a sok-sok naposajtós kép ellenére is, meg aztán jött 1-2 busz a másik irányból is, amiket az elején sajnos csak elég autoDEL módon lehetett kilőni, ám később már ajtótlanból azok is jók voltak. Például:
BOS-248
A Bakony ezeket küldi mindenhová? :D
EVL-460, ez mondjuk megvolt, de Egomba is szinte minden 2. nap ilyen megy
Aztán végre a helyis kocsik is elkezdtek erre jönni, a csúcsban csak pár fordult meg itt, a többi kinn ment a főúton. Jöttek szépen sorban a 260-asok és a 2 ex. Siófok helyis E94, de a 280-asokért csak ki kellett másznom 200 méterrel arrébbra. :D
"Testvérével", a GLW-060-al együtt ezek tavaly kerültek ide a Kapos Volántól, ahol Siófok helyiben jártak
"Bocsi neharagúdj, ez ex AlbaVólán?" (Természetesen az, ez meg Mór helyiben járt)
Ez egészen csecse, fél órával ezelőtt ugyanitt az egyetlen bolygóajtós 280-asát lőttem a Somlónak, a BSL-462-t
Aztán, hogy végre ezek is meglettek, az engedéllyel a zsebeMben át is mentem a Volán telepre. Itt térnék ki arra, hogy a fotózáshoz való hozzáállásban, és a teleplátogatások engedélyezésében a Somló Volán az egyik legjobb, legsegítőkészebb Volán-társaság, emellett tőlük még senki nem is szólt be a sofőrök részéről sem... Telepes képet természetesen nem teszek fel, onnan pedig Devecserre indultam, Kolontáron át. Sok érdekes fotó itt nem született. Devecserről falujáróban Celldömölkre mentem, az útközben, illetve Cellen talált buszoknál sajnos vagy enyhén, vagy nagyon rossz volt a fény, ezt azért felteszem:
HFF-936, Nagypirit
Innen Boba (Credo), majd Celldömölk (ellenfény 5000), aztán pedig Sárvár. Itt találkoztam barátnőmmel, amíg a Szombathelyről (na szerencsére csak a suliból (amivel előző nap végzett) jött onnan, az kéne még, hogy ilyen messze lakjon :D ) érkező buszát vártam, itt is tudtam lőni napos-ajtós képeket, nem is volt rossz felhozatal!
BHX-231, két ejjag között
A táblája szerint a vezérgép. :)
Aztán a Kisalföldtől megszokott HGS-467 és a Vasitól még inkább megszokott GMA-258 után nagy nehezen beesett barátnőm busza is, nem is akármi! Bár a tömeg és a késés miatt Ő ezt nem díjazta annyira, én azért nem bántam ezt a buszt. :D
EUE-677, Ikarus 263.01
Ezzel zárom is a poszt első részét, ahogyan a bevezetőben már említettem, a skydrive link majd csak holnap jön, még több Vasi Volánnal, Vas megye nagy részének feltárásával, és a hazaúttal Pápa-Kisbér felé, tehát a poszt 2. részével.
Remélem, ez volt olyan érdekes, hogy azt is elolvassátok! :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése