2013. október 21., hétfő

Kapuzárási pánik a Bakonyban

A talán kicsit furcsán hangzó cím apropóját több dolog is adja, egy részt idén még érkezik néhány Credo a Bakony Volánhoz (is), másrészt pedig januártól elvileg és várhatóan átrendeződnek a jelenlegi viszonyok, Volánokat vonnak majd össze, ki tudja, hogy optimalizálnak, milyen flottaszín lesz és a többi, lényeg a lényeg, még idén szeretnék néhány Volánt 100%-ra, vagy legalább 90 fölé szétfotózni. Ezúttal a Bakony került sorra (némi Somlóval keverve), pont 1 hete indultam útnak Dadról, de Budapestre érkeztem, így egész jól be tudtam járni a Bakony "felségterületét".
Az első rendszámom már Vérteskethelyen meglett, FIN-985, Ikarus 256, a Hatvani Konzervgyár busza volt, sajnos full ellenfényben állt, így ide nem teszem be, de a galériában azért ott van. Utána jött Kisbér alapkocsikkal, majd Réde, itt lett meg az első értékelhető rendszámom:
FIN-986, szép 250-es Rédén
Szintén Réde, egy igazi perverz műszakváltós busz
Rédén még nokiás kocsi is lakik, az már megvolt, ráadásul ellenfényben állt, így irány tovább Pápa felé. A következő rendszám Bakonybánkon lett, már rég ki akartam lőni ezt a nyüwest:
A környéken több új AUDI műszakváltós Credo található
Szorított az idő, Pápára be kellett érnem 11:10 előtt, ez végül nem sokon múlt, de sikerült, így kihúzhattam az első bakonyos rendszámot a listámról:
Pápán már nyoma sem volt a 40 km-rel arrébb szikrázóan sütő Napnak...
A buszvég tele volt 415-ösökkel, a Somlótól a szokásos két HSX, a Bakonytól pedig szinte minden, kivéve a 2 maradék hiányzóm. Nem baj, újralőttem egy C56-ost, az FGM meglett ajtósból, majd megérkezett ez is:
JDJ-622, újabb pipa, alakult a nap. :)
Akit érdekel, talál még jó pár buszt innen a galériában, egy kép még tárolóról:
Semmi extra, de színes.
Ezután, a Bakony Volán segítőkész hozzáállásának köszönhetően a Volántelepen sikerült újabb 2 kocsival csökkentem a hiányzók számát, a GLL-870 révén több 415-ös már nem kellett, és meglett a Vasinál kölcsönben járt Sprinter is, valamint a CCP-867-ről is lett egy értékelhető képem is. Azonban a DUL-848 bizony nem volt ott. Semmi baj, szerencsére a telepen is segítőkészek voltak velem, így hamar kiderült, hogy a DUL éppen a "sportszelet" becenévre hallgató KUE-651 helyén van, 12:45-kor indul majd vissza Gannáról. Megköszöntem, majd úgy döntöttem, hogy nincs szép idő, 1 kocsi kell Pápáról, ami már nem lesz meg ma (a HM szerződéses Merciről van szó), Gannán meg még nem jártam, hát akkor nézzünk fel oda!
Ez jó ötletnek bizonyult, nagyon szép kis falu, a környék is tetszett, nem mellesleg itt ismét gyönyörű napos idő fogadott, és hát fogás is lett. :)
Talán nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, ez lesz a borítóképünk a fácsén novembertől... ;)
Rezsiben érkezik, nem sokára indul.
Talán a nap képe, és persze a nap rendszáma is egyben.
Innen Ajkára mentem, immár úgy, hogy csak 5 busz kell a Bakonytól, és mindössze 1 Ikarus. Ám a továbbiak felkutatása előtt lőttem pár hiányzót a Somlótól is, tizenpár kocsi maradt onnan, fele-fele arányban Ikarus és Credo, első sorban Sümegről maradtak hiányok, miután Ajkán is lefotóztam az ottani maradék nagyját.
Szívem szerint betennék ide mindent onnan, de unalmas lenne. Ez azonban új renCCám, ezért helyen van itt. :D
A másik Ikarus a Somlótól, ami onnan kellett.
FLJ-072 - csak, hogy egy hiány Credo is legyen itt, a többi napos-ajtós képet a galériában megnézhetitek, érdemes. ;)
Ajkáról Veszprémbe mentem, mert a Balaton Volántól mindössze 9 busz (ebből 2 Ikarus) kellett, ám ezekkel nem találkoztam. Egy rendszámom lett a Kisalföldtől, természetesen Credo, aztán indultam is a fűzfői Solinaért.
Tudom, csúnya az az árnyék ott, de a fordulóban nem tudtam lőni, éppen csak utolértem, máshol meg nem volt jó a fény, sok időm amúgy sem volt erre a "csodára"
Maradt 4, Berhida útirányon át Várpalotára mentem, a HGC-652 és a JOU-732 reményében.
Berhida, GXD-207. Lehetne a HGC is, de nem az.
Azért csak jó, hogy a 207-el összefutottam. A JOU-408-al is találkoztam útközbe, viszont amikor mentem volna fel Tésre, ahol elvileg ilyenkor már alszik a 732, bizony láttam egy C56-ost a várpalotai buszvégen. Igen, szerencsém volt, nem kellett felmennem Tésre! 40 perc várakozás után a JOU-732 azonban felment oda, így még sötétedés előtt meglett az is:
A lemenő nap utolsó sugarai még érik a busz oldalát. Ezzel a Bakony Volán összes Ikarusa megvan, a 2 évvel ezelőtt selejtezett BOS-234 óta minden Ikarus megvan a Bakonytól, illetve néhány darab azelőttről is.
Ezzel fejeztem be a napot, ami kifejezetten jól sikerült, azt a három buszt meg majd összeszedem valahogy, vagy nem, mindegy is, a lényeg, hogy az Ikarusok meglettek. Az alábbi galériában megnézhetitek a többi képet is (most csak 44 kép) :https://skydrive.live.com/?mkt=hu-HU#cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!1562
Lesz majd októberi életképek és a Bp-Egom vonatpótlás első félévéről is összefoglaló, addig is köszönöm a figyelmet!

1 megjegyzés:

  1. http://1.bp.blogspot.com/-3ugVYHLQUFQ/UmVVrF5ZmpI/AAAAAAAAA6g/S2blKDy_a40/s1600/P1160308.JPG - very good photo

    VálaszTörlés