2013. november 18., hétfő

Budapest-Esztergom vonatpótlás II.

Lassan fél éve már, hogy a témában legutoljára posztoltam, és 1,5 éve tart már a pótlás Esztergom-Pilisvörösvár között, és most már lassan 8 hónapja Budapestig is buszokkal kell közlekedni a vonat helyett. Íme az előző írás: Budapest-Esztergom vonatpótlás.
Ezúttal elsősorban az azóta megjelent buszokkal foglalkozom, de a posztba bekerült pár "újralövés" is olyan buszokról, amik már voltak. Összesen 82 járművet (ebből 10 kisbuszt) sikerült fotóznom a pótlás során, de legalább 4-5 busz van, ami biztosan megfordult itt, de lemaradtam róla/csak láttam stb., gyakran fordul elő mind a Vértes Volán, mind a Volánbusz és persze a maszekok részéről is beugró kocsi.
Időrendi sorban haladva nézzük akkor a képeket!
Június elején rögtön sikerült több újdonságot lőnöm itt, például:
FLR-897, az első posztban már említettem, nem sokkal később meg is lett.
Még, hogy nincsenek itt 200-asok! Jó kis Setra M-s rendszámmal, igazi vonatpótló-feeling.
Na még egy akkorról, a nyári iskolaszünet előtt többször is láttam feljárni kisbuszokat, volt erről szó az előző posztban is. Ez ősszel már úgy tűnik, megszűnt, a "K" járaton pedig csak 6 kisbusz van, így azóta ez a gép sem fordul már a környéken:
FLR-789, Porűző, Volánbusz alvállalkozó
Nyáron a Homm Bovája (MGC-925, ami azóta a Boráros téren mindennapi látvány, a Telenorhoz jár) helyén ezt a Setrát fotóztam, azóta láttam már melós járaton, őszre két másik Bova van a Hommtól, na de ne szaladjunk annyira előre...
LLR-034, érdekesség, hogy ez korábban Pápára járt a Volánbusz alvállalkozásában
Sikerült aztán a GAK-946-ot is értelmes meglőnöm a pótlón, illetve már ekkor elkezdődött a Volánbusz E95-ös parádéja itt, most egy kép legyen elég, de a HHY-831-832 gyakori látvány volt errefelé a nyáron, őszre ezek is kikoptak.
  
HHY-832, természetesen ezt is az Árpád hídnál lőttem.


Továbbra is maradunk az Árpád hídnál, és még mindig csak júliusban. A Balázsbusz újabb két busza jön, amúgy ekkor készítettem a DVV-494-ről azt a képet, ami a mostani galériában szerepel, de minden képet nem tennék be ide, amúgy is egy uncsi gép az már...
MJA-067, Scania Omnicity, azóta már a Vértes Volánnak alvállalkozik a Nyergesújfalu-Tardos-Tát háromszögben
Egy újabb 200-as Setra, LJY-916, a MIM-mel ellentétben ezt azóta nem is láttam itt, Vác környék dolgozik vonatpótlóként
Most már augusztus következik, és végre nem az Árpád hídi buszvégen készült képek!! :D

KWA-090 alapautó itt, azonban az...

LHZ-031 nem. Azóta amúgy sem lehetne ezen a helyszínen kilőni, hiszen javában zajlik az 1-es villamos felújítása.
A hónap végén az ELA-597 is meglett, előszeleként annak, ami a sulikezdéssel járt itt, erre kitérek majd nem sokára. Előtte helyet szorítok még a következő gépnek, jó példa ez is a csak pár napra beugró maszek buszra:
MFD-077
Nyár végén kinéztem Pilisvörösvárra a kisbuszok miatt, 6 db jár ott.
A már emlegetett MCX-059, mögötte az FLM-233
A Cservák két Sprinterrel jár itt
Ezeken kívül az MCX-hez hasonló LOE-622 és a már első posztban is bemutatott FKC-169 jár a "K" járaton Klotildliget-Piliscsaba-Pilisvörösvár-Szabadságliget útvonalon.
Szeptember következik, és ezzel az iskolakezdés. Emiatt több változás következett be, az Árpád hídnál megjelent az eddigiek mellé 1 hónap alatt a DVV-492, FAB-193, FHJ-879, GEL-614 is, ezek mind megfordultak a vonatpótlón is, és más járatokon is, illetve ott van még az EJG-660, ami nagy talány számomra, az FLR-897 korábbi járatán most ez jár fel 800-as rásegítőben reggel, több járaton megfordul nappal, de vonatpótlón még nem láttam, bár nem egyszer fotóztam táblák nélkül. Egyelőre kihagyom innen. Persze nem csak a VB, a Vértes és a maszekok is megjelentek újabb gépekkel, illetve visszatértek olyanok is, amiket egész nyáron nem is láttam.
Lássuk hát, hogy zajlott az elmúlt 2,5 hónap a vonatpótláson.
Reggeli csuklós a "Z"-n. Általában kettő megy, ezen kívül a KYP-843 és a KPK-300 szokott lenni mostanában.
MJH-360, a Homm egyik Bova-ja itt. A másik az MLH-138, a galériában ott van az is, szintén napos-ajtós az Árpád hídtól, csak az nem kék. :)
LWJ-928, egy Belaus. Nagyon sokat pörög, nem nehéz elkapni, viszont nem semmi mondjuk egy 200-as Setrához képest...
Újabb meglepő fordulat következik, megint egy nem Árpád hídi kép!
GEL-614 az egyik kedvenc helyemen a Bécsi úton.
FLR-832 is meglett itt, és az EKM-735-ről is lett egy n+1-edik képem akkor.
Nem változik a helyszín, nem ilyen jó körülmények között, de egy újabb érdekesség jön:
MKV-190, ez se sokat járt itt, és azóta már Vértes alvi ő is. Amúgy az LNK-258-al volt párban, amiről szintén az ugyanilyen 1 képem van csak, annak is nagyon örültem.
Egy kép erejéig csak, de megint Árpád híd, az LTD-306-ról is lett egy használható képem végre.
Indulásra várva a 2-es kocsiálláson.
A Flórián tér sem maradhat ki egy ilyen posztból, alap fotóhely az is. Egy másik ilyen Van Hool, az LPN-872 is látható a galériában, azt a sorompónál fotóztam, sajnos nem napos időben.
LPM-082. A háttérben éppen megújul az 1-es villamos, és a felújított panelek is egész jók. Épül-szépül a város. :)
Egy kis VanTTol ebben is van... :D FLD-372, a háttérben a tároló meg napos-ajtós ilyenkor, ha úgy áll be valami, 1-2 olyan kép is lesz a galériában.
Egy kis vidék. HHG-118 Pilisvörösváron.
Térjünk vissza végezetül 5 képre az Árpád hídhoz:
MBF-968, Noge Touring, többnyire ez sem itt jár. A mögötte szereplő busz fogja amúgy zárni a posztot, de ennél jobb fényekkel. :)
Nem semmi gép ez az MMA-252 sem az MR Reisentől! Ez is sokat pörög, viszont kevés tartózkodása van Budapesten, főleg reggel-délelőtt csíphető el.
Fasza Transliner a Füzy Transtól, MNG-860, nagy kedvencemmé vált ez a busz. Mögötte amúgy a szinte már törzskocsiként feljáró GEX-808 a Vértestől, lesz szó erről is majd a novemberi posztomban, de hol van az még...! :D
Ez már egy egész friss, múltheti kép, FKA-766 is feltűnt a Vértestől. A rendszámtábla ilyen elhelyezése sokat ront az egyébként sem túl szép régi pofás Credo-n, magyarul: ez csúnya. :D
Éééés az utolsó kép, mert már gondolom túl sok van belőlük:
DVV-492, lassan már minden E95 megfordul itt a VB-től... Jó is lenne! :)
Itt tartunk tehát. A közel jövőben, talán már idén megindul a forgalom Pilisvörösvár és Esztergom között, onnantól nyilván kevesebb busz fog kelleni, viszont sajnos (fotózás szempontjából szerencsére) Budapestig 2015 előtt nem lesz kész a pálya, így minden bizonnyal harmadik és negyedik rész is lesz, az biztos, hogy egy nagyobb összefoglaló poszt majd lesz a végén. Igyekszem mindent lefotózni itt, bár tudom, ez lehetetlen, de legalább -ahogy eddig is- a 2-es vonali vonatpótlók zömét szeretném lefotózni. :)
Módosítás!
2013.december 14-én valóban átadták az Esztergom-Pilisvörösvár szakaszt. Jöjjön pár azóta készült kép, illetve előtte pár kép még a poszt előző publikálása utánról is.
Ez a kép még 21-én készült, akkor nem gondoltam még, hogy ebbe a posztba felteszem. Ajtósból még nem volt meg.
Pár nappal később egy új rendszám, MMZ-468, az MR Reisen tartalékja a Vértes alvinál. Egy napra ide is beforgott.


Aznap délutánról n+1-edik kép erről és még két maszek vp-s kocsiról.
Másnap reggel, november 28-án döntöttem el, hogy ezek a képek még ide kerülnek fel, az MMA-252-t és még pár képet lőttem itt, az MMA-t posztoltam a facebook oldalon is, akkor írtam, hogy lesz ez a kiegészítés. :) Amúgy ez már az egyik utolsó napja volt itt ennek a kocsinak.
Ez már december, miközben az MMT vadászat végéhez közeledtem, a vonatpótlón is sikerült egy újabb újralövés.
MCZ-780-at is előző nap vettem észre, végül 3-án lőttem ki, a Homm is lassan már mindent beforgatott ide...

Ez már a "rövid" szakaszos pótlás időszakában készült, megnéztem, mi változott. Végre meglett itt is az LRL-921.
 Ahogy az előző kép alatt írtam is, itt már december 16-án járunk, nagyjából annyi változás történt, hogy a Vértes Volán kb. feleannyi kocsival végzi a pótlást, (sajnos az Esztergomig tartó pótlás utolsó napján járt csak itt az ex. GBG-174, most már MNX-467, így arról új rendszámával nem lett itt képem-egyelőre) a Volánbusz ceglédi Setrája, az LNK-256 befejezte az itteni pályafutását, maradt azonban a magánok közül a Homm is, és persze az MR Reisen, a nekik alvállalkozó Balázs-busztól viszont nem láttam azóta semmit. Egy újdonsággal a VB is szolgált, ezzel zárok:
DVV-493 is megjelent, a sokadik E95 a pótlón.
Ezzel idénre be is fejeztem a vonatpótlók fotózását, ha netalán szembe találkoznék valami nagyon érdekessel, azt persze nem hagyom ki, de az már a harmadik posztban lesz. Terveim szerint a témában már csak egy poszt lesz, nem tudom még mikor, hiszen azt a vasútvonal teljes átadására szeretném időzíteni... A galériába felkerült 14 új kép!

Végezetül a galéria, amiben júniustól novemberig az év végéig találhatóak a képek, az előző részt már linkeltem. Ha egyszer majd eljutunk oda, hogy összegezhetem az egészet, akkor lesz egy egyesített mappa az összes képnek, addig részekre bontva haladunk.
https://skydrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!147#cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!1719 
54 kép a mostani adag. Legközelebb, ha előbb nem, hóvégén a havi poszttal biztosan jövök. :)
Köszönöm a figyelmet!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése