2013. december 8., vasárnap

Econellek előtt és után - avagy novemberi életképek

Kicsit hosszúra nyúlt a poszt nélküli időszak, ám cserébe ez viszonylag hosszú írás lesz sok képpel. :)
November elejétől egészen tegnapig lesznek benne képek, ha csak nem fotózok valami nagyon érdekeset, akkor idén már csak összegzések, évzárók lesznek a részemről, illetve 15-e után egy kis kiegészítés a vonatpótlós poszthoz pár képpel.
A posztot két részre bontom, először időrendben jönnek az életképek, Budapest és Oroszlány/Tatabánya térsége mellett ezúttal a 3-as út környéke kerül terítékre, a második részben pedig a Volánbusz 20 új Credo Econelljéről láthatóak képek. A cím alapján persze sejthető, hogy a legtöbb életkép az Árpád híd környékéről származik... :)
A hónap első képe rögtön egy hiányzó 256-os lett:
MHZ-380, sok ex. rendszáma volt, és ugye nem kell mondanom, melyik Volán selejtezte ezt? :)
A facebook oldalunkon már láthattátok a következő két képet, de beteszem őket ide is, nagy kedvenceim. :)
MIS-663, a Hatvani legújabb beszerzése
Ezért (is) szeretem a Vértes Volánt. 260-assal Budapestre járni 2013-ban? Menő! :D
Maradunk itt, az Econellek érkezése előtt jellemző volt az alábbi kép:
Szeretem én ezeket a buszokat, de nem ezekre (főleg a jobbszélső, 820-as) a vonalakra valóak
Ilyen együttállás sem lesz már több egy ideig itt:
Kár, hogy E94F-ből csak ez az egy van a VB-nek...
Miért szeretjük a Vértes Volánt, level 2. A GEX-808 szinte fordakocsi volt pár hétig.
LPY-353 a Pitától, hogy legyen maszek 280-as is.

Szakadjunk el kicsit innen, a galériában van még több kép ebből az időszakból, jöjjön most egy kis Heves megye, ám előtte Kelenföldről egy szépség:
Ez még nem volt meg ajtósból, örültem is neki.
Kis pihenőt töltöttünk a Mátrában barátnőmmel, pár kép azért készült buszokról is, Hatvanban épp műszakváltós időben jártunk, a Bosch-hoz csak benéztem, ez a rémség volt ott talán a legérdekesebb, na meg a Hatvani ÉS Mátra Volán matricás Sprinyó... :D
???, és akkor még a Credo-t divat oltani...
Volt azonban egy érdekesség is Hatvanban:
LIR-568, nem éppen megszokott itt, sokkal inkább Budapesten, szerződéses járatban fordul elő, ahogy a hirdetés is mutatja
Gyöngyössolymosra másnap megérte benézni kirándulás előtt, végre meglett a környék harmadik 543-asa is, a másik kettő már rég megvolt.
GLD-149, a 146-ot már eleget lőttem, itt is, örültem is az utcára befordulva, hogy nem piros 543-as áll odafenn.
A Mátrában nem nagyon fotóztam, a Kékesen lőtt 263-as már úgyis volt az fb-n, jöjjön pár kép a hazaútról:
LIK-029, Tura, vasútállomás. Azt hiszem, először fordult elő tőlem nyilvános kép Temsáról, ne is szokjátok meg nagyon! :D
Ennek már inkább örültem, DWE-999 Hévízgyörkön, a Colour Tours egyetlen alvis Ikarusa.
Mogyoródon, majd Fóton már Econelleket is lőttem, ám azokat a végére hagyom, mint mondtam. Lőttem viszont mást is, ilyen se nagyon lesz már:
A Credo-k forgalomba állásának másnapján még LZV-588 is ott volt Fóton.
A következő hetekben már az új Econelleket kergettem a környéken, ám főleg eleinte még akadt más is.
Jó, mondjuk a HUX-314 helyén nem is lesz Credo... Egyelőre. :D
Azonban a 840-esen E95-öst lőni, na ahhoz most már elég nagy mák kell.
A hónap végén még 3 érdekességet fotóztam, ami nem erről a környékről való. Csepelen munkaügyben jártam, ám belebotlottam valami rendezvénybe, amire -honnan máshonnan..- Komárom-Esztergomból jöttek pár busszal. Az unásig lőtt EXN-897 és GBG-181 mellett volt ott más is!
LXL-154, ex. Honvédség, Ikarus 546, nem rossz fogás, na! :)
A Városliget sem maradt ki, bár az alábbi két kép a Symánál készült, de még a hó elején volt egy ligeti képem is, a galériában az is ott van. Ám térjünk csak vissza a Verseny utcába!
Kétségtelenül ez volt ott a szebbik fogásom, de ez csak újralövés volt.
Ez (ex. HFZ-406) azonban hiány! A Hatvani nem rég vette ezt a Balatontól, és én ezzel lettem 100%-os a Hatvani Volántól! Bizony, 1 buszuk sem kell most már. :)))
Máris decemberben járunk! Még 1-1 kép az északi agglomerációból, ami nem Credo:
HOG-518 még stabilan dolgozik a környéken az új buszok ellenére is.
Akárcsak a fóti tartalék, GBS-390. Ami amúgy csak most lett meg, végre... :D
Mikulás bácsi hozott nekem egy 260-ast, amíg a vonatot vártam Törökbálinton, ott még úgyse lőttem ilyet. :D
Nem volt még meg újlogóval, amúgy idén már mindenre felnyalták ezt a logót, valamiért nagyon fontos lett.

Mielőtt jönnének az "ekenellek", egy kis tél Tatabányán, ahol a Mikulás havat is hozott.
Tipikus Tatabánya... :D
Ahogy ez is, a HUX-313 kivételével ezek nagyon alapautók ezen a tárolón.
Na, annyit emlegettem őket, pedig rajtam kívül lehet, hogy nem sokakat érdekelnek... Nagy divat a buszfotós társadalomban szidni a Credo-t, elég csak megnézni némelyik "szomszédblogot", vagy akár szerkesztőtársamat is említhetném. Tény, hogy akár az előbb látott BN Credo, akár a Volánbusz korábbi darabjai szerintem is a hulladék szóval jellemezhetőek a legjobban, én azért örülök ennek a beszerzésnek, és akárki akármit mond, igenis fejlődik szépen a Credo, a most következő 20 Econell, de akár a Kisalföldnél fellelhető Inovellek (2-ről közöltem már képet!) nekem kifejezetten tetszenek.
Főleg ebben a sárga színben, szerintem nagyon jól néznek ki, nézzük hát őket!
Az első fogásom, MMT-618. Egyébként hatalmas rekordot döntött a fb oldalunkon, persze nem a lájkok számában, viszont közel 1100-an (!!) látták ezt a bejegyzésem a Kárpátbusz oldalán, eddig a 6-700 is nagyon nagy szó volt.

MMT-619, szintén az Árpád hídi buszvégen, az egyik első munkanapján
MMT-620 az ATI-nál, sajnos télen már du 2 környékén is csak ilyenek a fények
MMT-621 a Flórián téren, ahol még télen is hosszabb ideig napos-ajtós az idő.

MMT-621, Pilisvörösvár, iskola megállóhelyen.

MMT-622 szintén Pilisvörösváron, de mikor visszafelé jött Pilisszántóról, már csak ilyen fények voltak.

Bezzeg még fölfelé... Legalább van egyről "ánusz" fotóm is.
MMT-623 egy hózápor közbe az Árpád hídnál. Lőttem ezt is az ATI-nál, de talán elég egy kép róla. :D
MMT-624 a sok Credo között.
MMT-625 a Bécsi úton, a kedvenc fotóhelyemnél, szinte otthon.
MMT-626 a Vörösvári úti csúcsban, a villamosépítés miatt ez még jó forgalomnak mondható.
MMT-627 szintén a Flórián téren. Ahogy látható, csúcson kívül a 840-esre is beforognak a Credo-k.
MMT-628 sajnos csak így lett meg.
MMT-629 szintén Pilisborosjenőről jön, délelőtt bőven elég oda ekkora busz, de csúcsban sokszor a csuklós is kevés.
MMT-630 érkezik az Árpád hídhoz. Nehezen lett meg így, pedig mindennap ez érkezik ilyenkor a 830-ason.
MMT-631 a sorompónál.
MMT-632 az Árpád hídnál, háttérben látható, hogy azért még kell 1-1 E95 is a vonalra.
MMT-633, az utolsó 10-es úti kocsi.
MMT-634 Mogyoródon. Reggel Újpesten is lőhető.
MMT-635 Fóton, a Dunakeszi-Mogyoród járaton.
Üdvözlet Fótról! :) (MMT-635)
MMT-636, reggel és este jár fel Budapestre, közben a telepen van, így ez lett meg utoljára, és majd tavasszal/nyáron nem árt újralőni...
Végezetül pedig MMT-637, Fót, buszállomáson
Remélem, nem halt bele senki a Credo-k nézegetésébe, meg azért volt jó pár Ikarus is a posztban. Ahogy mondtam az elején, lesz még nem sokára egy kiegészítés az előző poszthoz, mert december 14-től Pilisvörösvár és Esztergom között már lesz vonat, így várhatóan kevesebb busz kell a pótlásra, ez megfelelő apropó, hogy feltegyem azt a 4-5 képet, amit lőttem az elmúlt hetekben, és így könnyebb is lesz mihez kötni, hogy honnan kezdődik a majdan létrejövő harmadik poszt témája.
Lesz még részemről mindenképpen évzáró poszt is, addig meg élvezzétek ezt, íme a galéria:

https://skydrive.live.com/redir?resid=872902F291B0EFAD!1774&authkey=!ADvLiH5l9NFUs-U&ithint=folder%2c.jpg

Köszönöm a figyelmet!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése