2014. április 4., péntek

Győri reggel

Múlt hét pénteken több indokom is volt rá, hogy Győrben kössek ki a reggeli csúcsra. Egy részt a szakdolgozatom végső fázisába érve ismét már-már szemtelen módon szabadidős vagyok, másrészt délután amúgy is mentem volna Tatára. Ráadásul tavaly nem is jártam Győrben, amely kicsit méltatlan tőlem, főleg, hogy előtte 3 évig minden évben ugyanazon a napon (is) jártam ott. Amúgy meg a fórum alapján jó esélyem is volt a KTY-742-re, amit régóta üldöztem már, így hát miért ne? Irány Győr!
Az első 160-as busz után a második 19-es villamossal ki is értem 5:20-ra Kelenföldre. Az elő személlyel a fények miatt még nem sok értelme lett volna elmenni. A másodikat is elengedtem, mert hivatalosan nem volt késés a Dacia-n, bár a pénztáros szerint félóra várható. Amúgy a cseferétől az sem lett volna sok, de szerencsémre 18 perc késéssel meg is érkezett az "oláh-expressz", így már Szárligetnél megelőztük a személy vonatot, ami előtt kellett volna indulnunk Kelenföldről... Felteszem, a románoknál is a bécsi vonal az etalon, akárcsak nálunk, így a román kocsikat elnézve érthető, hogy erre csak gyorsvonati pótjegy kell, helyjegy nem. Van mit szidni a MÁV-on, de van is lejjebb, maradjunk annyiban...
Na, a hosszú bevezető után rá is térek a lényegre. 7 előtt sikerült Győrbe érnem, ahol először gyorsan körbejártam a buszvéget.
Még ekkor sem volt az igazi a fény, de ez később nem lett meg.
Első körben a felüljárót néztem ki magamnak, ahol az érkezőket tudtam fotózni ajtótlanban. Egy darabig még egész kicsi volt forgalom, így alig-alig buktam be valamit, cserébe szinte percenként jött valami.
Némi árnyék befigyelt, ha a forgalom miatt nem a legjobb helyen kellett fotóznom, de még így is tetszett a hely.
Győrben jellemző a sok (viszonylag) fiatal 200-as, inkább ezeket vették Classicok helyett. Nem baj! :)
Akad 415-ös is, bár a helyiből már kikoptak, és helyköziben sincs sok.
Persze ma már a legelterjedtebb típus a Credo. Abból aztán van mindenféle, első körben talán elég lesz ennyi. :D
Mielőtt nagyon unnátok a posztot, két helyis kép után tovább is lépünk. A galériában persze ott lesz minden, termékeny fotóhelynek bizonyult ez a felüljáró.
Helyis E94-el nem sokkal találkoztam, kopnak már ki azok is.
A nap egyik legnagyobb fogása! A Kisalföld három 417-ese közül az egyik, HFZ-995.
Nagyjából 10 perccel, és 15 képpel ezután már kezdett túl nagy lenni a forgalom az 1-es út felé, így más fotóhelyet kerestem. Az ekkor még napos-ajtós buszállomást most is csak átnéztem, aztán a felüljáró mellé helyezkedtem el. A buszok nagy része arrafelé megy ki, a fény is jó, csak nagy volt a forgalom. Némi bénázás után megtaláltam a legjobb helyet, így újra szinte ugyanolyan szögben készült képeteket lőhettem. :D
Most három képet hozok egy helyről:
Ímhol a hely, sajnos a stoptábla ellenér sok autó lógott be az útra, buktam is emiatt pár rendszámot. Pedig, ahogy a mellékelt ábra is mutatja, nem olyan rossz hely ez. :)
A CCP-293 szerencsére innen ment, így az is meglett, és még fel is dobta ezt a Credo-s képet.
Egy jó kis hosszú E94, szinte mind felbukkant aznap.
Közben már fél 9-hez közeledtünk, amikor is kotta szerint Fertődre a 256-osnak kell érkeznie. Fel is mentem a felüljáróra, ahol már csillapodott a forgalom, de még necces volt a helyzet.
Befutott közben a Dunaszerdahely-Győr járat is. :)
Szerencsére még a KTY-742 volt a járaton! :) Ezen a héten már nem... :D
Nem lett ez rossz kép, de akartam egy napos-ajtóst is róla. Sajnos ez nem jött össze, a forgalom miatt a már bemutatott kereszteződésnél bebuktam. Sebaj, 12:15-re úgyis visszajön... Addig körülnéztem a városban, persze azelőtt a buszvégen is, ami még mindig egész jó volt, 1-2 képet felrakok azért onnan is:
Majdnem ex. hajdús, bkv-s kocsi, de persze nem, hiszen nem is az a kivitel, de rendszámilag mégis "tesók" a GNX-309-el.
Ennek is örültem. Nem egy E95-öst is sikerült lőnöm. Ebben a színvilágban különösen tetszik ez a típus.
Ex-helyijárat, ami talán látszik is... Szexi amúgy. :D
Ezután akkor tényleg nézzünk szét kicsit máshol is, ne csak a buszvég 50 méteres körzetében, bővítsük ki azt 500 méterre... :D
A Püspöki Vár felé indultam el, azt a részt ismerem. Egyébként a város nevezetességeit már jól ismerem, többször jártam itt várost nézni is, úgyhogy most nem is mentem messzire. Nem hagyhattam ki viszont a következő ziccert:
Rába a Rába fölött. :)
Mondjuk ezenkívül csak Credo jött erre, így egy fagyi elnyalása után inkább visszaindultam, és a Városháza előtt próbáltam alkotni valamit.
Nem rossz, nem rossz, de a forgalom miatt ötből ha egyszer összejön. Mondjuk akkor már a 280-as sikerüljön...
Nem sokkal dél előtt értem vissza a buszvéghez. Ekkor már csak a tároló volt jól fotózható, így kerestem egy napos-ajtós helyet a KTY-ra. Nem kellett ehhez messzire mennem, igaz, nem is volt nagy választék a környéken a busz útvonalán.
Szódával elmegy, mondtam erre, de jobb nem nagyon volt.
Ez viszont egész jó lett, és 263-as úgysem volt még a posztban. :)
Ez pedig már az fb-n publikált kép. Egész jó lett.
Nem sokat maradtam Győrben, dolgom végeztével a 12:31-es személlyel át is mentem Komáromba. Ott már nem volt ilyen bő a termés, dehát nem is akkora városról van szó, meg hát nem is nagyon vannak ott hiányzóim. Azért így is akadt egy-két örömteli fogás!
DZE-762 egy ideje már nokiázik. Éppen indult a járatára.
A Nokia-vonulást meg se néztem, a DZE-n kívül csak a Karosa-k között lehetett volna hiány, de azok helyett most a helyijáratokat lőttem, hogy a Vértes Volán mellett az alvikból is meglegyen a 100%.
A másik kis Neo csak megszívatott, így nincs meg a Vértes-alvi 100%. :( :D
Ezt viszont nem sokan fotózzák így. :)
A végére még két kép, egy, hogy legyen Vértes is, meg egy másik, ami újdonság ebben a formában.
LVK-811, a szétszakított várost összekötő járaton.
MEZ-415, ex. DZA-242!
Innen Tatán át mentem haza, ahol a 4-es metrót is kipróbáltam a nap végére, hogy teljes legyen a buli.
Elégedett vagyok az úttal, jó idő volt, sok rendszámom lett. Igaz, sok nagyjából egyforma kép készült, ez van, legalább nem a buszvéget lőttem szét, bár azért készült ott is pár kép.
A galériába most 121  kép került be. Íme a link: https://onedrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!147#cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!2226
Köszönöm a figyelmet! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése