2014. április 13., vasárnap

Keleti kiruccanás - a megkésett 2. rész

Üdvözöljük Kedves Olvasóinkat! A következő megálló: a Szabolcs túra második része!

Szóval éppen itt volt már az ideje, hogy röpke 3 hónapos szünet után ismét erőt vegyek magamon és megírjam a Szabolcs Volán földjén tett kirándulás második részét, mely egyébként még január 17-én volt esedékes. A túrát a Járműfotózás minden mennyiségben blog szerkesztőjével tettem meg (érdemes esetleg az ő beszámolóját is elolvasni, a képek tekintetében igen különböző a választék: http://jarmufotozas.blogspot.hu/2014/03/barangolas-szatmari-tersegben.html).

A túra célja Mátészalka és Fehérgyarmat volt, illetve hazafelé megcéloztuk még Nyírbátort is, a rövid napok ellenére szerencsére még pont belefért az időnkbe. Én előző nap utaztam le Debrecenbe, és másnap megújult erővel vágtunk neki az 5:13-as személyvonattal Debrecen-Csapókert állomástól, mivel a kolléga Úrnak a következő vonatról igen rossz emlékei voltak, többek között Nyírmihálydinál feketéllett a peron a sok rejtett erőforrástól, így neki ez a kedvenc települése lett. :)
No, minden esetre az első vonaton még jellemzően nem voltak, így egészen kellemes telt az út Mátészalkáig, ahol eső és rossz idő fogadott minket, minden esetre ez nem tántorított vissza minket a fotózástól. Azonban a kevés fény miatt jóformán csak a buszállomáson tudtunk fotózni.

A nap első fogása GNN-521.

Egy szabolcsos Rába.

Ééés a nagy kedvenc, az AutoSándor is megmutatkozott. :D

KRW-583 érkezett Fekete Fehérgyarmatról. Csak reménykedni tudtunk, hogy autóbusszal utazzunk majd át oda, hát KRW-ben nem csalódtunk. :)

Egy fehér E95-ös Volvó homlokfallal. Nekem valahogy jobban bejönnek a régi homlokfalasak.

Nevünkhöz méltóan nem hagyhattam ki, hogy ne fotózzam le a Kárpát Nohabot, ha már éppen Mátészalkán állt aznap. Hogy ne mindig csak Kárpátbusz legyen. :)

Nézzenek oda, egy régi ismerős! Egy évvel ezelőtt még nagyjából napi szinten jártam vele Budapestre. Hiányoznak ezek a jószágok.

A helyi reklámarc, Bunyós Pityu. Még jó, hogy nem azt mondja, hogy "Ezzel járok Én is!" :D

Egy kiállított gőzös a vasútállomás mellett.

Egy 256.42-es, FVJ-489.
Ezek után a már említett C56-ossal elindultunk Fehérgyarmatra. Igen csak falujáró volt a busz, bementünk többek között Szúnyog Túnyogmatolcs központjába is, egy nagyjából 1x1 sávos úton. Szép látvány volt ott a C56-os. Fehérgyarmatra megérkezvén szintén a buszállomást és a kimenőket szemeltünk ki magunknak. A kocsik 2 helyen mennek ki, de kisebb ugrálással megoldható, hogy mindkét helyen fotózzunk.

A nap egyik legnagyobb fogása, DZB-883. Ha pár perccel később érünk oda, be is buktuk volna.

Ez pedig a nap renccáma. :D
Nem csak a busz, de a típus is sosemlátott volt.

AVE mindenkinek, megérkezett a 361.

Fehérgyarmaton is belebotlottunk a "jómunkásembereket" hordó buszokba, akárcsak Mátészalkán (azokról a szomszédos blogban találhatóak képek). 

FIS-nek is kifejezetten örültem.
Miután itt is kilőttük, amit ki akartunk, elindultunk Nyírbátorba, természetesen 'szalkai átszállással. Ezúttal egy 415-ös szállított minket Mátészalkára. A nagyari körére még a C56-osunk ugrott be a helyére operatívan, mivel a 415-ösnek nem akart becsukódni az ajtaja, de a baktalórántházi körére ezt már javították, így végül vele utaztunk.

Mátészalkán volt még kb 5-8 percünk a busz érkezéséig. Kihasználtam az alkalmat és csináltam még néhány képet.

GJA-798 is meglett, ha már reggel beszivatott.
Néhány perces késéssel érkezett meg Tiszabecsről az autóbuszunk, KLH-074 személyében. Örültem, mint majom a farkának, régóta ki akartam próbálni egy AutóSándort és nem csalódtam. :)

Nyírbátorban leszállva a szembe lévő megállóban rögtön ez a látvány fogadott minket.
Ezután néhány perces séta következett a vasútállomáshoz. Éppen kirajzás volt, így jött néhány busz, de a nap tán legnagyobb fogása a vasútállomáson várt ránk.

Ő lenne az, a napi kép rovatunkban már láthattátok. Ha minden igaz, tartaléksorban tengeti mindennapjait.

Nyírbátorban egészen sok Credo van, de mind közül tán FKA-650 bizonyult a legérdekesebbnek.

Hogy Nyírbátorban se maradjunk vasút nélkül egy Bzzzmotottal zárnám a posztot.
Mindezek után szépen ránk is sötétedett, így 15:30 magasságában el is indultunk hazafelé. A kolléga kicsit korábban hazaért, nekem több időbe tellett a hazaút a világ másik feléről, jómagam 21:00 környékén értem haza.

Hát ennyi lett volna, a következő posztig nem tervezek 3 hónapos szünetet tartani! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése