2014. augusztus 2., szombat

Kirándulás az észak-keleti blokkban

Július elején, mire végre végeztem mindennel és a diplomámat is megkaptam, egy rövidebb nyaralásra indultunk barátnőmmel. Az ungvidéki rokonság meglátogatásával kötöttünk össze egy kis nyíregyházi városnézést, meg persze a Bükk természeti szépségeit sem hagytuk ki. Én pedig egy jó kis csengetést nem hagytam ki... ;)
Egerszalók és Eger megnézése volt az első két állomás, itt még buszt alig fotóztam, útközben Aszódon állt 2 rendszám elég rossz fényekkel. Az Agria felségterületén nem is lőttem hiányzót, de Felsőtárkányból azért feltennék egy képet, nem rossz hely az 5 kinnalvóssal.
Felsőtárkány, buszfotósok tere
Lillafüred volt a következő megálló, ami egy gyönyörű szép hely, de idevágó képek ott sem készültek. Diósgyőrben álltunk meg utána, ahol a menetrendi kereső alapján úgy döntöttem, a Búza térre így vasárnap délután le sem megyünk, helyette inkább irány Varbón át Kazincbarcika. Nem volt ez rossz ötlet... :)
BHR-358 érkezik Miskolcról.
JOB-697, egy újabb hiányzóm
Hogy ne csak napos-ajtós Ikarus legyen. :D
Ezeknek mind nagyon örültem, de az igazán nagy öröm csak ezután jött. A keresőben a Kazincbarcika-Rudabánya-Kazincbarcika járat keltette fel az érdeklődésemet, ahol minden bizonnyal nem a fordakocsi teljesített szolgálatot vasárnap délután.
Leginkább az ilyen pillanatokért imádom Borsodot. :)
Innen újra a menetrendi kereső, illetve egy segítőkész kolléga irányításával tettünk egy kis kitérőt Szikszóra. Útközben Sajószentpéteren álltunk csak meg, ahol a főút mellett két kinnalvóst találtunk.
Háttérben a CCX-868

Míg vártam az újabb laprúgós csodát, addig egy maszek rendszám is előkeveredett, jó kis felhozatal.
Csak ezért álltam meg itt, de látván, hogy ez így elég jó hely, itt vártunk tovább.
Ezzel együtt csak 4 266-ost láttunk dolgozni így iskolaszünetben, vasárnap... Borsod <3
Szikszó után gyorsítani kellett a tempón, az eredetileg 6-ra tervezett, de már 7-re áttett érkezés sem volt reális, de csak illett volna 8 előtt megérkezni... Szerencsen lett még 3 rendszám, nem a legjobb fények mellett, Olaszliszkán Credo, Sárospatakon pedig a vár megnézése mellett a 6 óra utáni "rajzást" sikerült elcsípni. Egész jók voltak még a fények, szokás szerint nagyon neccesen, de csak elfért az induló 280-as is...
BPR-639, buszos szemmel a nap zárása.
A Felvidéken egyetlen buszos képet követtem el két nap alatt, íme:
A Nagykapos-Perbenyik járat, Nagykaposon.
Kedden az első rendszámot Ricsén húzhattam be, egy sosemlátott maszek Ikarust sikerült fotózni. A környék egyébként elég húzós, fehér embert alig lehetett látni...
Kellett kicsit üldözni, de megérte.
Nem sokkal később pedig életemben először Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe is eljutottam. Ebből következően szinte minden busz, amit fotóztam, újdonság volt. Az első szabolcsi helyszín a családi okokból meglátogatott Szabolcsveresmart volt, ott egy C56-ost lőttem, Kisvárdán pedig már 200-ast is sikerült fotóznom, illetve a kevés szabolcsos E94 egyikét is.
FMW-253 Kisvárda, buszállomás
Persze az egyik első rendszámnak azért Credo-nak kellett lennie.
Kisvárdától a 4-es úton folytattuk az utunkat a megyeszékhelyre, megállás nélkül. Ott egy kis pihenő következett, a szállás elfoglalása stb, aztán úgy döntöttem, hogy a városnézést ne délután kezdjük meg, inkább nézzünk ki Tedejre... :D Sajnos egy traktor vontatmánya nem sokkal előttem borult fel, a hajdúnánási elágazó előtt 200 méterre, így a negyed 4 környéki váltásról teljesen lemaradtam. A 255-ös nem dolgozott délután, viszont lőhető helyen állt, így legalább az meglett, majd pedig elkezdtem várni a puszta közepén... Aztán az ég is leszakadt, felettébb mókás kis fotózás lett ebből. Nyíregyházáról még kánikulában indultunk.
FIS-207 érkezik Tiszavasvári felől, igazi fotós időben.
Fél 5-kor indult a FIS-208, ezzel a FIS-205-208 flotta meg is lett, a másik 266-os a galérián kívül a facebookon is látható.
Visszafelé az eső ellenére körülnéztem a buszvégen, illetve este a kajabeszerző sétám során is fotóztam kicsit, utóbbi termését osztanám most meg.
CLD-263 a Vay Ádám körúton
HXT-690 ugyanott, Sóstó felé kanyarodik nem sokára
A következő nap megnéztük a város nagyját. Szép város Nyíregyháza, rendezett belvárossal. Párás, felhős időnk volt, és sajnos pont, mikor végeztünk, és kérésemre még benéztünk a buszállomásra, el kezdett ömleni az eső. Így egy kicsit gyakorolhattam a "fotózzunk esernyő alól" mutatványt, de inkább csak a körülmények bemutatásának céljából teszek fel pár képet.
Itt még egész baráti volt az idő.
Legyen már egy 415-ös is! :)
AKD-266 Ricséről. Jó kis forda ez.
JAN-741, itt volt a legkeményebb az idő.
HCP-098, egy viszonylag ritka jelenség, kockarendszámos C56-os
Itt jött el az ideje annak, hogy továbbálljunk, az esernyő ellenére eláztam, párom türelme pedig elfogyott, úgyhogy kinéztük a helyi 7-es busz egy indulását, és azzal mentünk haza. Szerencsére a sok Solaris közé jutott egy 280-as is, azt sikerült kifognunk.
AVE-335 már a következő körén.
Ebéd után az állatkertet néztük meg, egy ideig jobb időben, majd újra esőben. Persze estére megint egész jó idő lett... Így gyakoroltam egy kicsit a "fotózz ablakból" leckét. :D
Egész jó kis renCCám így ablakból.
Másnap napos időben is körülnéztünk itt-ott, hogy, hogy nem, de még a buszállomáson is. Jó, az már a hazaúthoz tartozott tulajdonképpen. :D
A tároló egy része, nem rossz felhozatal.

A 263.01 az FVJ-465, mellette pedig egy borsodi vendégmunkás, a JLA-459
EOR-238, egy Hajdú Volántól bérelt vendég
Nyíregyháza zárásaként a vasútállomás mellől is hozok még két képet.
AVE-247, ekkor láttam először a 2,5 nap alatt, örültem is nagyon.
Ahogyan ennek is, ELS-245-öt viszont naponta többször is láttam esélytelen helyeken elvágtatni, míg végül az utolsó nap délelőttjén csak elkaptam ezt is. Ez is csak bérlemény a Hajdútól.
Hazafelé Tiszaújvárosban álltunk meg fotózni, de ott sok újdonság nem akadt, így egy másik helyszínen készült borsodi képpel zárnám a posztot:
BOS-775, avagy üdvözlet Mezőcsátról!
Mezőcsát után felmentünk a 3-as útra, Mezőkövesden ettünk, busz éppen nem volt ott semmi, csak a telepen, utána pedig expressz járatban értük el Budapestet. Jó kis nyaralás volt ez, sok-sok látnivalóval, ahogyan a poszt mutatja, sok busszal is. A galéria, 114 képpel: https://onedrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!2793
Köszi a figyelmet, jelentkezek még! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése