2019. december 31., kedd

Best of 2019

Természetesen ezt az évet sem zárhatom le addig, amíg meg nem írom a buszos évértékelőmet, lássuk tehát, mit fotóztam 2019-ben!

Az előző években mindig megemlítettem, hogy egyre kevesebbet fotózok. Nos, ez a tendencia most már tényleg megállt, bár tavaly is valami ilyesmivel kezdődött a poszt, ám idén nemcsak több kép, hanem több poszt is született a Kárpátbuszon!

Ezzel el is értem a januárhoz, hiszen az egyik poszt januárra datálódik, a veszprémi szolgálatótváltás volt a téma. Hát igen, egy számomra kedves, és jól útba ejthető város lilára cseréli a buszait, ezt azért nem hagyhattam ki. A hónap képe is Veszprémből érkezik, viszont még egy pár hétnyi ráadását töltő 260-asról, nem pedig a V-Busz valamelyik lila csodájáról. A témában írt posztot itt találjátok.
CLH-611 a Veszprém Aréna parkolójában.

Februárban –januárhoz hasonlóan– Budapesten és Veszprémben fotózgattam, csak az arányok változtak meg, jóval több a fővárosi kép. Talán ebből a hónapból volt a legnehezebb képet választanom, sajnos nem a bőség zavara miatt. Végül a Veszprémből azóta Győrbe áthelyezett HHR-810-et választottam: kellett is erről a buszról egy újabb fotó, és a fények is egészen jók voltak.
HHR-810, Litér

Március második felében ugyan született több jobb képem is (napos-ajtós forever!) annál, mint amit a hónap képeként bekerült ide, viszont nem minden nap fotózok a cseh-lengyel határon...
A kép Karvinában készült, nagyjából 100-150 méterre a cseh-lengyel határtól

Nem okozott különösebb gondot eldöntenem, hogy melyik a kedvenc fotóm áprilisból, bár kétségtelenül menő lett volna egy random morva faluban fotózott kocka Karosát betenni, de egyrészt lesz még Karosa a posztban, másrészt az abai fotóm jobb is, meg óriási hiányzó is volt ez a 263-as.
MTX-182 Aba-Belsőbárándról tart vissza a falu központja felé

Májusban megjelent pár féléves Econell a pilisi oldalon a Volánbusztól, ezeket próbáltam meg kiszedni, mit sem sejtve arról, hogy az év végén hasonló téma fog lekötni. A hónap fotója is innen kerül ki, bár a hónap rendszáma egy E98-as volt a veszprémi műszakváltásról.
RDB-637, Pilisvörösvár, Bécsi út

Júniusban ismét a DAKK pótolta a szentendrei HÉV-et, ezúttal szegedi buszokkal. Miután ezek nekem szinte mind hiányzó kocsik voltak, megérte kinézni Békásmegyer mellett Pomázra is.
LPK-531, Pomáz
Szokatlanul keveset fotóztam a nyáron, így júliusban is, viszont nem felejtettem el magammal vinni a gépet a drávai evezős túrámra, ahol némi buszfotózásra is volt lehetőségem. Hát igen, a nyár nagy előnye, hogy nem délután három körül, hanem este nyolc táján sötétedik...
GBG-120 Vízváron. Hét éve egy szinte ugyanilyen képet készítettem róla ugyanitt, csak a hokibot tűnt el azóta a busz oldaláról...
Augusztusban szokás szerint a tenger felé tartva megálltam Nagykanizsán. Persze csak buszállomásos képpel tudok szolgálni, de a fene gondolta volna, hogy még 2019-ben is előfordulhat, hogy hiányzó 415-ös fotózok Zalában.
EVL-647 Nagykanizsán
Ahogyan pár sorral előbb ígértem, lesz még itt Karosa! Idén szeptemberben jártam először úgy Pozsonyban, hogy buszt is fotóztam. Mi más lett volna a kedvencem, mint a csuklós kocka Karosa, azaz a Karosa B741.
BA-511US Pozsonyban.

Októbertől az összes KK beolvadt a Volánbuszba (erről írtam is egy jó kis statisztikázós posztot), ám ebből még semmit nem lehetett észrevenni akkor, amikor Dunaújvárosban kergettem a hiányzóimat. Az egyiket egészen Mezőfalváig!
AOA-452 érkezik Dunaújvárosból Mezőfalva, autóbusz-fordulóba.

Novemberben viszont már simán lehetett Volánbusz-logóval ellátott 256-osokat is lőni, ilyenre elég rég volt már példa. Sőt, a hiányzó ex. nyíregyházi 412-es, a JBR-012 is így lett meg, csak sajnos telepen, így helyette egy Econell lett a hónap képe. Novembertől kezdve 352 db Credo áll forgalomba a Volánbusznál, az egyik első pakk ráadásul a Pilisbe érkezett, ezzel fenntartva a fotózási kedvemet az év végén is. Az időjárási viszonyoknak köszönhetően ritka és megbecsülendő az olyan, hogy napos-ajtósban, tisztán fotózhatok egy új buszt, de azért akad rá több példa is.
RTR-725 a Flórián téren, az egyik első munkanapján

Decemberben továbbra is az RTR rendszámú új Credók jelentették a fő témát számomra, ezek most valahogy jobban megmozgatnak, mint az elmúlt évek beszerzései. Talán azért, mert ez az első buszbeszerzése az összevont Volánbusznak, vagy csak azért, mert pár sárga Econellt leszámítva csak a rendszáma különbözik az egyforma buszoknak, közlekedjenek az ország bármely pontján. Hiányzó Ikarust is sikerült fotóznom, sőt, az év utolsó két napjára még RWE rendszámú új Econellek is megjelentek a környékemen. A hónap képe viszont egy havas fotó december elejéről, mert eddig nem volt BKV a posztban, ez pedig még sem járja!

BPO-881 a Bogdáni úton, avagy 2019 végén is fotózhattam havas Ikarust Budapesten. Jó dolog az állandóság!

Összességében egészen termékeny évet zárok, három hónap kivételével minden hónapban sikerült addig hiányzó Ikarust fotóznom, a frissen forgalomba álló Credókból már hatvanról van fotóm. A Volán-korszak lezártával, és az Ikarusok folyamatos eltűnésével az elmúlt három-négy évben sokkal kevesebbet fotóztam, mint korábban, ez eddig aggasztott, de most már látom, hogy ez így van jól. A lelkesedésem teljesen soha nem fog eltűnni, hiszen ez a világ legjobb hobbija, és nekem bőven elég ez így, ahogy most csinálom.
Szóval évzáró poszt 2020-ban is lesz, és a Kárpátbusz Facebook-oldalt érdemes továbbra is követni! Boldog új évet mindenkinek!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése