Húha, hát mivel is kezdjem, így másfél hónap kihagyás után. Először is talán elnézéseteket kérem a hosszú várakozási időért, de ebben a néhány hétben benne volt az is, hogy 3 hétig számítógép nélkül maradtam, így akaratlanul is csúszott a poszt.
Szóval legutóbb a második nap végén fejeztem be az írást, következzen hát a harmadik nap, amikor is pár óra alvás után felkeltünk és átugrottunk a szomszédban fekvő Csíkszeredára. Ezt a napot kicsit rövidebbre terveztük, mivel az előző kettő igen hosszúra és megerőltetőre sikerült, így ma csak Csíkszeredára és a tőle kb 60 km-re fekvő Székelyudvarhelyre terveztünk ellátogatni.
Gyorsabbak voltunk a felkelő napnál, még árnyékban "sütkérezett" az intermodális autóbusz pályaudvar.
|
HR 06 KHZ érkezett be éppen a reggeli járatáról. |
Nem semmi a buszállomás, földút meg miegymás. A menetrend is érdekes, a legtöbb helyre napi 3-4 busz van azt szevasz. Tisztára mint Borsodban...
|
Buszállomás a felkelő nap fényében. |
A szolgáltatókról pedig annyit érdemes tudni, hogy egyáltalán nem egységes. Rengeteg kisebb-nagyobb maszek cég végzi a
szemét személyszállítást. Csíkszeredán nagyrészt az Itas ex. Kisalföld volános kocsikkal, de van Balint Trans és még legalább 3-4 másik cég.
|
Az előbb említett Balint Trans Citaroja még alszik. :) |
|
Az egyik cégnek ex. Szabolcsos buszai vannak, ő it ex. AVE-233. Az ő buszaik például a Csíkszereda-Csíkszentkirály járatot járják. |
Jó néhány Ikarus van még Csíkszeredán.
|
Egy újabb cég 256-osa a Lázárfalva-Csíkszereda fordán. |
A reggeli csúcs lecsengése után elindultunk Székelyudvarhelyre, ahova még a délelőtt folyamán meg is érkeztünk. A buszállomáson sok érdekesség nem volt, mint megtudtuk nyáron csupán 2 Ikarus jár, a többi helyett elég a kisbusz is.
|
Csavargóék MAN-ja Budapestet tűzte ki úticélul. |
|
Az egyik 256-os a kettőből. Szinte egész nap ott sütkérezett a napon. |
Egy picit kiálltunk a pályaudvar melletti főútra, hogy fotózzunk néhány bejövő járgányt.
|
Oroszhegyről ez az "autóbusz" érkezett. Élmény lehet egy ilyet vezetni... |
A járműpark elég változatos volt, a csuklós MAN-tól kezdve, az előbb látott NAW-on át egészen a Mercedes Ciboig minden előfordult. Még, hogy nálunk változatos a járműpark.... :D
Hasonlóképp Csíkszeredához, itt is a pályaudvar mellett található a vasútállomás. A forgalom nem túlzottan nagy, napi 4-5 vonat jár itt. Itt ér véget a Segesvár-Székelyudvarhely vonal, képünkön éppen Segesvárra indul a szerelvény.
|
"Szevasz Gheorghe!" |
Székelyudvarhelyen a 2 Ikarus kicsengetve, térjünk vissza a kezdetekhez. Csíkszeredára szerettünk volna visszaérni a délutáni csúcsra, mert a kijárat olyankor szép "naposajtós". Szerencsére a menetidőt tartottuk, nem késtük le az indulásokat.
|
HR 52 YTA nem ment sehova. |
|
Egy ex Szabolcsos 250-es, dupla lámpákkal. Szexuális jármű! :P |
|
Ez a gyönyörű Steyr ajtós példány Pottyondra indult. |
|
Áá még egy ex Szabolcsos 260-as, a reggeli után. Ő volt AVE-417. |
|
Így néz ki a már említett Mercedes Tcihbo Cibo. Székelyudvarhelyen többek közt ilyenek járnak nyáron a 200-asok helyett. Nem hiába, a kiiktatásban ott is kevesebb az utas. |
|
AutóBUSZjárat indul a Csíkszépvízre, a 7-es kocsiállásról, 14 óra 35 perckor. |
Késő délutánig időztünk a a "pályaudvaron" és megérkezett a meglepetés is, az Itas Ikarus 259-ese, melyet délelőtt még a telepen szereltek. Aznap nem is ment sehova, de este 6 körül azért kihozták ide. Egy kisebb szépséghibája van csak a busznak, a hátsó ajtónál tessék nézelődni!
Ma végre kicsit korábban eljutottunk a szállásra, kipihentük magunkat. Következő reggel kicsit frissebben vágtunk neki a nagy túrának. Az úticél Szatmárnémeti volt, a Gyilkos-tó és a Békás-szoros érintésével.
|
Reggeli magyar IC valahol Csíkszereda határában. |
Útközben észrevettük, hogy Gyergyószentmiklós is útba esik, hát benéztünk oda is, hátha van valami.
|
Ő volt az egyetlen Ikarus,de miatta megérte betérni. |
Nem hittem volna, hogy a csíkszeredainál van jobb "pályaudvar", de Gyergyószentmiklós ezt is felülmúlta.
|
Ez a merci különösen jól néz ki ezzel a Flims-Laax kijelzővel. Olyan tipikus román településneveknek tűnnek... |
Megérkeztünk a Gyilkos-tóhoz. Gyönyörű hely + útközben még egy kis házi ágyaspálinkát is beszereztük, így már nem mentünk haza üres kézzel. :)
|
A Gyilkos-tó - részlet |
Tőle csupán pár km a Békás-szoros. Itt kirándultunk egy picit, elvégre nem csak buszt fotózni jöttünk.
|
A Békás-szoros - szintén részlet |
|
Hopp, az út mellett egy magyar Temsa fogadott minket. Jó látni, hogy erre mennyi magyar van. |
A kisebb túra után indulás tovább Szatmárnémeti felé, hiszen ekkor még az út felénél se jártunk, de hát az idő gyorsan telt.
|
Ezt a képet már láthattátok a Kárpátbusz falán is. Ez a busz is Gyergyószentmiklósra tartozik. |
|
Dédán fotóztunk egy kis vonatot. |
|
Erre a példányra Dés előtt bukkantunk. Igazi meglepetés volt. :) |
|
Erről a Probusról is ott készült a kép, ő valami nagybányáról kiugró helyi lehetett. Ezek a Probusok egyébként marha nagy EAG koppintások. |
|
Nagybánya elején újabb meglepetés várt minket, két műszakváltós Ikarus + 2 egyéb hulladék. Az öröm itt is megvolt. |
|
A városban trolihálózat is van, ha jól sejtem ez DAC....nem tudom szebben mondani, ez egész egyszerűen ronda. Nemrég vásároltak ugyan néhány Skoda trolit, de azokat nem volt szerencsém látni. |
Nagybányán Mcvacsoráztunk, onnan pedig expresszjáratként Szatmárnémetibe döngettünk. Későre járt már az idő érkezésünkkor. Habár jöttünkre csak 4 nap múltán számítottak Kelet felől, annál azért előbb odaértünk. :D
Köszönöm a türelmeteket, a befejező részt igyekszem minél hamarabb megírni!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése