2014. január 12., vasárnap

Keleti kiruccanás - 2014 első renccámvadászata

Üdv Néktek Kedves és Kedvetlen Olvasók!

Ahogy ígértük, a fotótúrák természetesen idén is folytatódnak, sőt én már január 1-én sem bírtam magammal, így a Járműfotózás minden mennyiségben blog szerkesztőjével megbeszélve fotóztunk egyet a Nyírségben (itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem, hogy megszállhattam nála). :)
Igen indokolt fotótúra volt ez (na de miért is lenne indokolatlan?), mivel régóta terveztem már Szabolcsos hiányzóim számát csökkenteni és ráadásba még néhány kölcsönbusszal is gyarapodott a pixelek száma.
Fontos megjegyeznem, hogy mivel a Járműfotózás blog szerkesztője is megírta eme posztot, igyekeztünk úgy összehangolni, hogy ne egyezzen a képek. Így az ő posztját is érdemes majd elolvasni.

De ne szaladjunk ennyire előre, ezek csak a 2.-ai történések, előtte még valahogy le is kell jutnom. Az egészen jól sikerült szilveszter után 1.-én 10 körül sikerült felébrednem, elkészültem majd a 11:13-as vonattal szépen elindultam Budapestre. Vácig természetesen ingyen volt a jegy, a kallerok azon a kis távolságon már nem szeretnek dolgozni. :D

Vácon majd 1 hónap után fel is tűnt, hogy felújítási munkálatok miatt Vác-Vácrátót között minden második vonat helyett buszok közlekednek...tipikus, én a vonatot fogtam ki, de Vácon legalább meglett a vonatpótlónk.

Nem is rossz.
Budapesten nagyjából fél órám volt, majd a Kócsag IC közreműködésével 15:00-ra már Debrecenben voltam. Van még egy óránk sötétedésig, miért is ne fotózzunk néhány helyközit?

Rögtön egy Agriás hiányzó, egész jó.

Egy kis rendszám módosítással akár Honvédséginek is elmenne.
Ha már ott voltam nem hagyhattam ki néhány Civisbuszt sem, de ők most nem fértek bele a keretbe. Hétvégén egyébként trolikkal nem is találkozni a városban, a futás km "mókolások" miatt a trolik csak a hétköznapi csúcsidőben vannak uccán (ahogy a trolik mondanák). :)

A nap végére GéZA is beesett. Ő lett a nap rendszáma. Nem gondolná az ember, hogy még csak 15 éves.
Sötétedés után néhány esti kép sem hiányozhatott a képtárból, a helyi fényvillamost muszáj volt elkapnom a Nagytemplom előtt.

Hogy ne legyen annyira divatkép. :)
Utána kinéztünk a Főnix csarnokhoz is, némi maszek reményében. A takarítócég busza szerencsére ott állt.

ELeK és a sikoly. Ezt miért? Sosem tudjuk meg. :D
20-25 perc kellemes séta után "hazaértünk", csaptunk egy hatalmas Omsi partyt, majd a vonatok csattogása közepette eltettünk magunkat holnapra. A kellemes alvást a MÁV-START biztosította.

Elérkezett a hajnal, mi pedig elindultunk úticélunk, Nyíregyháza felé. Egész hamar átért a vonat, a fotózást a vasútállomásnál kezdtük.

A fények még nem voltak a legjobbak, főleg nem sötét buszokra. De rögtön egy kölcsönbusszal kezdtem a napot.
Lassan átballagtunk a helyközi pályaudvarra is és ott fotóztunk egy kicsit.

          - Tessék mondani hányas busz ez?
- Há 32-es. :D

6-os járaton csak 263-asok voltak. Legalábbis azt hittük, egészen addig míg mi igénybe nem vettük, mert akkor persze Solaris jött.
Az utazásunkat ezen a napon AVE-226 kivételével Solarisok segítették. Igaz, hogy iskolaszünetben nincs kint minden Ikarus, de azért jó néhány 200-assal találkoztunk.

FIY-430 a tárolón. Vajon mi az ott a háttérben?

Hát mi más lenne, mint egy gyönyörűségesnek egyáltalán nem nevezhető Kapena. 4 darab van belőle a cégnek.

JeMeNből is megérkezett a 949-es. Vagy inkább Miskolcról jöhetett?

Megérkezett a Ricse-Nyíregyháza járat egy Borsodos 280-as személyében. Ha nem ismerném a lakosságot, még lennék is törzsutas ezen a járaton. :D
A buszállomás körbefotózása után kimenő járműveket fotóztunk.

IAF-411, hogy MANci is legyen.

Hopp még egy kölcsönbusz a Hajdútól.

És ha a 415-ös nem lenne elég, akkor itt van ELS-245 a 4Y-on.

BPR mellett a nap másik nagy fogása, FKF-575 Vásárosnaményból. Az egyetlen 260.43, amit lőttünk aznap.
Közben elfelejtettünk, hogy nem vettünk napijegyet. Na, akkor ballagjunk vissza a vasútállomáshoz.

LOL-835, a T&J egykori Jolly Jokere. Nem mondom, hogy nem hiányzik.
A nap első Solarisozásán túlesve megérkeztünk a Praktikerhez, ahol az alábbi autóbuszt fotóztuk.

A GOX-780 rendszámot viseli elméletileg.

Valahol Örökösföld határán jár a helyi 17-es Trolipótló. :D Bp-en általában a 17-es villamost kell pótolni.
Buszmegálló az Aldi mellett. Vajon mire használták? Ide hozták a sosemlátott 211-essel az Aldi háziasszonyait?


Kis futás után elértük ugyanazt a Solát, amivel kijöttünk idáig. A putrisor mellett elhaladva visszatértünk a buszállomásra, hogy az átszállás utána célba vegyük a telepet. A 18A indulásáig azonban volt még időnk, így fotóztunk egy kicsit.

Azt hittétek, hogy az AutoSándorok kimaradnak? Hát nem. :D

A vasúthoz ballagván fotóztunk Trans-Touros Setrát is. Számomra nagyon furcsa, hogy míg a Szabolcsnál a szedett-vedett járműpark jár helyközin, addig a Trans-Tour 300-as meg 400-as Setrákkal tolja. Némi Zalás érzés fogott el.

A vasútállomásnál C80-as is volt, de a 18A nagyon meglepő módon Solaris volt.
A telep kívülről való megtekintése után volt még időnk a 14-es érkezéséig, szóval fotóztunk néhány telepről kiálló járgányt.

Hopp, BHR-313 a Borsod egyik kölcsönbusza a kettőből.
Közben 14-esen megérkezett AVE-226, nagyon fasza, végre valami értelmes. Elvitt minket a belvárosba, ahol Mcebédeltünk, majd irány Sóstó. Mondanom se kell, hogy a 8-ason jár minden, Nyíregyháza egyik legsűrűbb járata, de nekünk Solaris jutott.

Utastájékoztazás 5*. Ha Pesten ilyet láttam volna, nekem már az ereimet kellett volna felvágnom. :D
Közben megérkeztünk Sóstóra, itt is fotózgattunk egy órát.

Egy nagyon picit bemozdult HPK-254, de kivételesen nézzétek el, mégis csak egy VB-s rába. Nagykőrös helyett most Gávavencsellőre ment. Rábákból egyébként 2 került a Volántól Szabolcsba.
A nap folyamán egyébként még lőttünk 3 SL MAN-t, FKN-358-at, ELK-728-at és EOR-239-et, így nem is lett olyan rossz a kilőtt kölcsönbuszok aránya.

Határátlépés, egy Regio érkezik faluról.
Szép lassan elindultunk a buszállomásra, hogy még a délutáni csúcsban is tudjunk egy kicsit fotózni. Az áldozat: Solaris, fantasztikus. Azt hiszem, egy ideig nem szeretnék Solarist látni.

A vasútállomáshoz érkezett CLD-270 a 6-oson. A reggeli utazás után erre inkább nem mondok semmit. :)
A buszállomáson sikerült még elcsípni az utolsó fényeket, na meg néhány Ikarust is.

Mint például DUD-784-et.
Szép lassan ránk is sötétedett, elindultunk a vasút felé és kivártuk a Rózsa IC-t.

Szép lassan meg is érkezett a vonatunk és indult tovább kicsiszék, kicsiszék, hóember irányába.
Eközben befutott a pályaudvarra az Adolf Hitler IC is, de ezt most inkább nem részletezném. :D Helyette inkább megköszönöm a figyelmet és búcsúzok Tőletek!
Tartsatok velem legközelebb is!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése