Üdv Néktek Kedves és Kedvetlen Olvasók!
Ahogy ígértük, a fotótúrák természetesen idén is folytatódnak, sőt én már január 1-én sem bírtam magammal, így a Járműfotózás minden mennyiségben blog szerkesztőjével megbeszélve fotóztunk egyet a Nyírségben (itt szeretném megragadni az alkalmat, hogy megköszönjem, hogy megszállhattam nála). :)
Igen indokolt fotótúra volt ez (na de miért is lenne indokolatlan?), mivel régóta terveztem már Szabolcsos hiányzóim számát csökkenteni és ráadásba még néhány kölcsönbusszal is gyarapodott a pixelek száma.
Fontos megjegyeznem, hogy mivel a Járműfotózás blog szerkesztője is megírta eme posztot, igyekeztünk úgy összehangolni, hogy ne egyezzen a képek. Így az ő posztját is érdemes majd elolvasni.
De ne szaladjunk ennyire előre, ezek csak a 2.-ai történések, előtte még valahogy le is kell jutnom. Az egészen jól sikerült szilveszter után 1.-én 10 körül sikerült felébrednem, elkészültem majd a 11:13-as vonattal szépen elindultam Budapestre. Vácig természetesen ingyen volt a jegy, a kallerok azon a kis távolságon már nem szeretnek dolgozni. :D
Vácon majd 1 hónap után fel is tűnt, hogy felújítási munkálatok miatt Vác-Vácrátót között minden második vonat helyett buszok közlekednek...tipikus, én a vonatot fogtam ki, de Vácon legalább meglett a vonatpótlónk.
|
Nem is rossz. |
Budapesten nagyjából fél órám volt, majd a Kócsag IC közreműködésével 15:00-ra már Debrecenben voltam. Van még egy óránk sötétedésig, miért is ne fotózzunk néhány helyközit?
|
Rögtön egy Agriás hiányzó, egész jó. |
|
Egy kis rendszám módosítással akár Honvédséginek is elmenne. |
Ha már ott voltam nem hagyhattam ki néhány Civisbuszt sem, de ők most nem fértek bele a keretbe. Hétvégén egyébként trolikkal nem is találkozni a városban, a futás km "mókolások" miatt a trolik csak a hétköznapi csúcsidőben vannak uccán (ahogy a trolik mondanák). :)
|
A nap végére GéZA is beesett. Ő lett a nap rendszáma. Nem gondolná az ember, hogy még csak 15 éves. |
Sötétedés után néhány esti kép sem hiányozhatott a képtárból, a helyi fényvillamost muszáj volt elkapnom a Nagytemplom előtt.
|
Hogy ne legyen annyira divatkép. :) |
Utána kinéztünk a Főnix csarnokhoz is, némi maszek reményében. A takarítócég busza szerencsére ott állt.
|
ELeK és a sikoly. Ezt miért? Sosem tudjuk meg. :D |
20-25 perc kellemes séta után "hazaértünk", csaptunk egy hatalmas Omsi partyt, majd a vonatok csattogása közepette eltettünk magunkat holnapra. A kellemes alvást a MÁV-START biztosította.
Elérkezett a hajnal, mi pedig elindultunk úticélunk, Nyíregyháza felé. Egész hamar átért a vonat, a fotózást a vasútállomásnál kezdtük.
|
A fények még nem voltak a legjobbak, főleg nem sötét buszokra. De rögtön egy kölcsönbusszal kezdtem a napot. |
Lassan átballagtunk a helyközi pályaudvarra is és ott fotóztunk egy kicsit.
|
- Tessék mondani hányas busz ez?
- Há 32-es. :D |
|
6-os járaton csak 263-asok voltak. Legalábbis azt hittük, egészen addig míg mi igénybe nem vettük, mert akkor persze Solaris jött. |
Az utazásunkat ezen a napon AVE-226 kivételével Solarisok segítették. Igaz, hogy iskolaszünetben nincs kint minden Ikarus, de azért jó néhány 200-assal találkoztunk.
|
FIY-430 a tárolón. Vajon mi az ott a háttérben? |
|
Hát mi más lenne, mint egy gyönyörűségesnek egyáltalán nem nevezhető Kapena. 4 darab van belőle a cégnek. |
|
JeMeNből is megérkezett a 949-es. Vagy inkább Miskolcról jöhetett? |
|
Megérkezett a Ricse-Nyíregyháza járat egy Borsodos 280-as személyében. Ha nem ismerném a lakosságot, még lennék is törzsutas ezen a járaton. :D |
A buszállomás körbefotózása után kimenő járműveket fotóztunk.
|
IAF-411, hogy MANci is legyen. |
|
Hopp még egy kölcsönbusz a Hajdútól. |
|
És ha a 415-ös nem lenne elég, akkor itt van ELS-245 a 4Y-on. |
|
BPR mellett a nap másik nagy fogása, FKF-575 Vásárosnaményból. Az egyetlen 260.43, amit lőttünk aznap. |
Közben elfelejtettünk, hogy nem vettünk napijegyet. Na, akkor ballagjunk vissza a vasútállomáshoz.
|
LOL-835, a T&J egykori Jolly Jokere. Nem mondom, hogy nem hiányzik. |
A nap első Solarisozásán túlesve megérkeztünk a Praktikerhez, ahol az alábbi autóbuszt fotóztuk.
|
A GOX-780 rendszámot viseli elméletileg. |
|
Valahol Örökösföld határán jár a helyi 17-es Trolipótló. :D Bp-en általában a 17-es villamost kell pótolni. |
|
Buszmegálló az Aldi mellett. Vajon mire használták? Ide hozták a sosemlátott 211-essel az Aldi háziasszonyait? |
Kis futás után elértük ugyanazt a Solát, amivel kijöttünk idáig. A putrisor mellett elhaladva visszatértünk a buszállomásra, hogy az átszállás utána célba vegyük a telepet. A 18A indulásáig azonban volt még időnk, így fotóztunk egy kicsit.
|
Azt hittétek, hogy az AutoSándorok kimaradnak? Hát nem. :D |
|
A vasúthoz ballagván fotóztunk Trans-Touros Setrát is. Számomra nagyon furcsa, hogy míg a Szabolcsnál a szedett-vedett járműpark jár helyközin, addig a Trans-Tour 300-as meg 400-as Setrákkal tolja. Némi Zalás érzés fogott el. |
|
A vasútállomásnál C80-as is volt, de a 18A nagyon meglepő módon Solaris volt. |
A telep kívülről való megtekintése után volt még időnk a 14-es érkezéséig, szóval fotóztunk néhány telepről kiálló járgányt.
|
Hopp, BHR-313 a Borsod egyik kölcsönbusza a kettőből. |
Közben 14-esen megérkezett AVE-226, nagyon fasza, végre valami értelmes. Elvitt minket a belvárosba, ahol Mcebédeltünk, majd irány Sóstó. Mondanom se kell, hogy a 8-ason jár minden, Nyíregyháza egyik legsűrűbb járata, de nekünk Solaris jutott.
|
Utastájékoztazás 5*. Ha Pesten ilyet láttam volna, nekem már az ereimet kellett volna felvágnom. :D |
Közben megérkeztünk Sóstóra, itt is fotózgattunk egy órát.
|
Egy nagyon picit bemozdult HPK-254, de kivételesen nézzétek el, mégis csak egy VB-s rába. Nagykőrös helyett most Gávavencsellőre ment. Rábákból egyébként 2 került a Volántól Szabolcsba. |
A nap folyamán egyébként még lőttünk 3 SL MAN-t, FKN-358-at, ELK-728-at és EOR-239-et, így nem is lett olyan rossz a kilőtt kölcsönbuszok aránya.
|
Határátlépés, egy Regio érkezik faluról. |
Szép lassan elindultunk a buszállomásra, hogy még a délutáni csúcsban is tudjunk egy kicsit fotózni. Az áldozat: Solaris, fantasztikus. Azt hiszem, egy ideig nem szeretnék Solarist látni.
|
A vasútállomáshoz érkezett CLD-270 a 6-oson. A reggeli utazás után erre inkább nem mondok semmit. :) |
A buszállomáson sikerült még elcsípni az utolsó fényeket, na meg néhány Ikarust is.
|
Mint például DUD-784-et. |
Szép lassan ránk is sötétedett, elindultunk a vasút felé és kivártuk a Rózsa IC-t.
|
Szép lassan meg is érkezett a vonatunk és indult tovább kicsiszék, kicsiszék, hóember irányába. |
Eközben befutott a pályaudvarra az Adolf Hitler IC is, de ezt most inkább nem részletezném. :D Helyette inkább megköszönöm a figyelmet és búcsúzok Tőletek!
Tartsatok velem legközelebb is!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése