Halihó, sziasztok, meghoztam nektek 2015 első blogposztját!
Posztunk tulajdonképp a Hiányzók kergetése a legszebb megyében c. poszt folytatása, melyet
itt olvashattok vissza. Bár a helyszín nem ugyanaz, de a túrát eredetileg 2 naposra terveztük a JMM blog szerkesztőjével, a második napra pedig Szabolcs megye még eddig fel nem tárt vidéke volt a cél. Ehhez képest kb. egy nap alatt bejártuk a megyét. :D
Itt jegyezném meg, hogy érdemes lesz majd a JMM blog posztját is elolvasni a túráról, ahol a többi képet is megtekinthetitek.
Szóval a második nap is korán indultunk, mivel igen sűrű volt az útiterv, kezdésként beugrottunk Mátészalkára, de előtte még persze megálltunk néhány helyen.
Mivel GKZ-542 végig előttünk ment, így kézenfekvő volt, hogy lekapjuk a buszt a hajdúsámsoni pályaudvaron.
Íme:
|
Hajdúsámson, autóbusz-pályaudvar, végállomás. |
Nyíradonyban pedig rábukkantunk egy igen ritka 415-ösre is. A ragasztott ablak még rendben is van, de a kocsi lengőajtós valamint az eleje is igencsak tuning. Összesen egy szegedi fotót találtam róla a neten.
|
LJW-616-nak hívják Őtet. |
|
Dirr, egy 200-as Setra! A helyszín még mindig Nyíradony. |
Nyírbátor is útba esett, benéztünk hát a vasútállomásra.
|
Kár volt... |
Végre megérkeztünk Mátészalkára is. Csak néhány perc tartózkodást engedélyezett itt szűk menetrendünk. A Lejla pékség által biztosított reggeli elfogyasztása, néhány rendszám és már indulunk is tovább.
|
Indulásra készen az egyik Kőrösös kölcsönkocsi. |
|
Ha Szabolcs Volán, akkor az AutoSándor sem maradhat le a palettáról. |
Befejezésként pedig egy helyijáratot is sikerült elcsípni, ami nem túl sűrű látványosság 'szalkán.
|
HCP-098 tart a Kalmár útra. Erről eszembe jutott egy személy, de ezt most nem részletezném. Nem sokan értenék. :D |
Ja igen, a bónuszkép; érdemes figyelni a feliratot.
|
Tééényleeg??? Sosem gondoltam volna!! |
Most már tényleg indulunk. Nächste hält / Next stop: Vásárosnamény.
De előtte még a kötelező Autosanos falufotó Ópályiból, ha már így szembejött a renccám.
|
Ímhol a fotó. KUU-152 érkezik Szamoskérről. |
Ez pedig már Vásárosnamény és a buszállomás. Nagyon kihalt egy környék, ott töltött időnk alatt (ami kb. 30-40 perc volt) tán ha 2 busz indult. Mondjuk lehet, hogy nem délelőtt 10-kor kellett volna ottjárni... :D De a fények legalább jók voltak.
A térség kocsijait egyébként a kisvárdai részleg adja, így van átfedés a 2 település állománya között.
|
FIY-465 a Vásárosnamény-Nyíregyháza járaton. Na, ő volt a kevés indulók egyike. |
A következő rendszám FKF-577, akiről a későbbiekben annyit tudtam meg, hogy ezt a kocsit gyakorlatilag arra használják, hogy hó elején kirakják a buszállomásra és bérletet árulnak belőle, a többi időszakban pedig atomtartalékként funkcionál. Hanyadikán is voltunk? Ja, hogy 3.-án? Azt hiszem erre mondják azt, hogy hülyék szerencséje. :)
|
FKF-577 személyesen. |
|
A tároló hátsó részén megbújt Autosan. Tényleg marha nagy mázlink volt a napállással. |
|
NapIFA. |
|
Na jó, nehogy már pont az "úúújmagyarautóbúúúszt" hagyjuk ki a képek sorából. |
Búcsúzunk 'naménytól és Kisvárda felé fordítjuk kormányunkat. Ennyi pont elég is volt belőle.
Egyébként Szabolcs megyéhez képest egész nyugis kis környék.
|
Kapáslövés Vásárosnamény határában. A kép jobb oldalán nyomokban a fordakocsink is megtalálható. |
FSF-890 egyébként számomra meglehetősen sokat látott kocsi, még az egyik polgári Ikarus találkozón is részt vett. Tudomásom szerint Szabolcs megyében székel.
Ez pedig már Kisvárda, ahol szintén a buszállomást és környékét vettük célba.
Elsőként a néhány E94-esük egyike, GSZ-334 került a fotógépem elé.
A Szabolcs Volán egyébként méretéhez képest nagyon kevés E94-essel rendelkezik, csupán 5 darabot vásároltak, így ritkaságnak számít a megye útjain.
|
A többi volán társasághoz hasonlóan ők is helyközi járatokon használják az E94-eseket. |
Időközben megérkezett a "gelka" is.
|
Szép a flottafénye. |
Itt nem bérletárusításra használják a 260.43-ast. FKF-575 ugyan szintén tartalékkocsi, de vele elég sűrűn összefuthat az emberfia. Fotóztam már pl. Nyíregyházán is.
|
Aznap pedig éppen Baktalórántházára ment. |
Itt 263.01-ben árulják a bérletet. Ugye, mennyivel másabb? :D
|
DUD-784 megy éppen a telephelyre. |
Kisvárdán kb. 1-1,5 órát időztünk, még "uborkaszezonban" is egész mozgalmas az állomás és a kimenő persze naposajtós. Eddig nagy mázlisták vagyunk.
|
A kötelező kredó sem maradhat ki, ami éppen Vásárosnaményba megy. Még jó, hogy kocsival vagyunk. :) |
Befutott Szabolcsveresmatról a nap egyik legjobban várt rendszáma, a Szabolcs Volán egyetlen zöld-fehér 263-asa is.
|
Ő lenne az, HBY-746. Hát nem szexi? |
Hogy előző napi túránkat se feledjük, így a Borsod sem maradhatott ki a mai képtárból. JOB-709 általában a Sárospatak-Kisvárda fordát járja.
|
Nem volt ez másképp ma sem. |
A nap eddigi első negatívumát is megéltük, ugyanis a kisvárdai üzem egyetlen csuklósáról, BRY-357-ről csak egy ellenfényes képet sikerült készítenünk, de ennyi veszteség még belefért.
Így hát azért nem olyan szomorúan, de elindultunk Záhonyba, hogy meglessük azt az 1 kocsit, ami oda tartozik, nehogy már pont az maradjon hiányzó.
Záhony közlekedéséről annyit érdemes tudni, hogy az ottani járatokat 1 szabolcsos kocsi szolgálja ki, amit egy C56-os és egy Autosan csinál felváltva. Nem is én lennék, ha nem pont az Autosant sikerült volna kifognom, ami egyébként az LGF-377-re hallgat.
|
Záhony elején, az ipartelep sűrűjében belebotlottunk egy indokolatlan O407-esbe is. |
Záhonyban a vasút sem maradhatott ki, az Autosanos képet pedig nem publikálom, tudniillik Záhonyban már nem volt akkora szerencsénk a fényekkel, a sofőr pedig egy óriási tahó volt.
|
Egy magányosan vesztegelő TRAXX a vasútállomásnál, avagy napivonat.jpg |
A nap utolsó célja pedig Nyíregyháza és azon belül is Sóstó.
Útközben persze betérünk Kisvárdára, hátha azóta érkezett valami újdonság.
|
Igen, érkezett. |
|
Valahol útközben, Nyíregyháza környékén szembejött velünk az egyik Tiszás kölcsönkocsi is. A kötelező anyósülésről fotózott kép is letudva! |
Indulása tovább Nyíregyházára, bár kishíján Kemecsén kötöttünk ki, mert Kisvárda-Nyíregyháza között legalább 4 helyen volt kitáblázva a település
Hát hiába, ahogy a mondás is tartja, minden út Kemecsére vezet!
És hogy miért is jöttünk Sóstóra? Mivel június elején volt esedékes a túránk, így gondoltunk eltöltünk egy délutánt az
állatparkban állatpark mellett, hogy felfedezzük mennyire gazdag ilyenkor a parkoló és környéke maszekokban.
Azt kell mondjam, nem csalódtunk. :)
|
Kezdésként a hodászi önkormányzat 543-asa, GLD-143. Mázlink volt vele, érkezésünk után pár perccel már indult is. |
A parkoló nem nyerte el a tetszésünket, mivel több kijárata is van, de hát na, osztódni még mi sem tudunk.
|
Közben azért egy LOL-713 is kibújt a gazosból. |
Tehát úgy döntöttünk, hogy letáborozunk a Sóstói úti kórház előtt és megkockáztatjuk, hogy bebukunk néhány rendszámot, amik esetlegesen Kemecse irányába mennek ki. Őszintén szólva féltem, hogy a buszok 90%-a arra megy ki, mivel úgyis minden út oda vezet, de a szerencse ma tényleg a mi oldalunkon állt és a kocsik nagyjából 90%-a a város felé hagyta el a Zoo-t.
|
Kezdésként egy 1975-ös gyártású 211-es, mely elvileg egy biharnagybajomi maszeké. Hát azt hiszem ennek a kocsinak jópáran csókolommal köszönhetnénk. |
|
Ha Nyíregyháza, akkor a Solaris sem maradhat le. |
Azért is tetszett a hely, mert a sorban jövő maszekok mellett a helyi (és némi helyközi) is járt errefelé, így összekötöttük a kellemest a még kellemesebbel.
|
Hmm, az a bizonyos Mennyei Megyei, avagy a Tarpa SC. busza ezúttal iskolásokat hozott a kirándulásra. |
|
Ismét egy helyi. CLD-270 érkezik a 8A-n. |
|
Sandhoferék 200-as Setrája is elindult haza Nickelsdorfba Polgárra. |
Tudtátok, hogy a Sandhofer egy ősi magyar családnév? Polgáron minden bizonnyal nagy birtokai vannak a Sandhofer családnak. De ha az nem is, akkor egy nagy kupac homokuk biztos.
Folytassuk tovább a sort:
|
Az első olyan maszek, amit már Budapesten is fotóztam. |
|
Ismét egy ősmagyar autóbusz. |
|
Érkezzen egy helyközi is, az azóta már selejtezett CCY-831, a Kőrös Volán kötelékéből. |
Éés a nap hulladéka címünk nyertese pedig nem más, mint LRZ-967, mely egy Steyr típusú autóbusz(?).
|
Ha hinni lehet a feliratnak, akkor a kocsi egy berettyói építőanyagokkal foglalkozó cég busza. |
Miután a maszekok nagy része eljött, visszanéztünk a parkolóba, mely rendesen kiürült addigra, de azért tartogatott még 1-2 buszt, pl. ezt a patent állapotú 250-est.
|
- Elnézést, ez milyen busz, dízeles?
- Nem, eLeMeS.
|
Lassan indult a vonatom, így egy gyors körbefotó a buszállomáson és már indulok is.
|
A búcsúkép Nyíregyházáról. |
Innentől aztán igénybe vehettem az Intercity, majd Füzesabonytól a sátoraljaújhelyi sebes minőségi szolgáltatását, végül Aszódtól már autóbusszal folytattam utamat.
|
Hát igen, méltó befejezése egy szerencsés napnak. Természetesen Neoplan helyett. :) |
Hát így telt a nyár elejei látogatásom a messzi Keleten, mondhatni ismét felejthetetlen élményekkel gazdagodtam!
Hamarosan érkezek egy újabb poszttal, addig is emésszétek ezt.
Sziasztok!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése