Újra üdvözlöm az olvasóinkat! A cím azt hiszem, mindent elárul arról, miről is lesz szó, de jöjjön egy kis felvezető.
2010 után idén ismét megrendezésre került a Magyar Honvédség szervezésében Kecskeméten a Repülőnap, augusztus 3-án és 4-én, tehát az előző hétvégén. Az utóbbi alkalmakból kiindulva ez egy tökéletes lehetőség honvédségi Ikarusokat fotózni, ráadásul a katonaság talán leginkább nyilvános rendezvénye, így a buszokról készült fotóknál sem kell aggódni, hogy feltehetjük-e őket, vagy nem. A posztot én írom, azonban néhány kép erejéig Renccámvadász is közreműködik, hiszen ő is, és rajtunk kívül változó számban 8-10 buszfotós volt jelen Kecskeméten, így ugyan különleges rendszámokat lőttünk, de nem különleges képeket, az igaz.
Szombat hajnalban indultunk útnak, már bőven 6 előtt Kecskemétre értünk, de már akkor dugó volt a repülőnap közelében. Sikerült is buknunk 1-2 buszt, azonban 2 256-os máris meglett, íme az egyik:
|
HB 53-05, "vörös október", nem a legjobb fényeknél, Renccámvadász képe kevésbé lett sötét róla |
Ezután befelé sétálva a fotóhely felé megérkezett RF 78-56 is, ugyan sikerült kilőni, de nem lett túl jó kép, még mindig 6 előtt jártunk ekkor. Kb. 20 perc múlva a mentők sorfala, és honvédségi kisbuszok után megérkeztek rezsiben a Kunságtól a parkolójáratos buszok, ám a nap folyamán ezekről sokkal jobb képeim lettek, úgyhogy most azokat hagyjuk is. Ugyanitt másnap is fotóztunk ajtótlanban, majd onnan teszek fel képet, egyelőre azonban menjünk át a napos-ajtós fotóhelyre, ahol mindkét nap a képek és a rendszámok színe-java született!
Elsőként ezt sikerült ott lőni:
|
MHF-331, a Kunság egyetlen C56-osa, ilyen szépen még nem lőttem |
A nagy mennyiségű kép és busz miatt inkább csak a hiányzókról teszek fel képet, szerencsére lett jó pár renCCámom a Kunságtól:
|
FBD-324, ezzel az összes 300-as meglett a Kunságtól, de ha eddig egy sem lett volna, akkor most sikerült volna egyszerre begyűjteni őket, ugyanis mind az 5 386-os kinn volt. Mind meglett itt ugyanígy. |
|
Napi Credo, Kalocsáról felhozták a két EC11-est is, ez még nem volt meg |
|
LSU-984, ezt sem láttam még eddig |
Na de ne csak a hiányzóim legyenek, amúgy itt volt mind a 3 HYK is, meg csuklósok is voltak azért, jöjjön 1-1 példa:
|
HYK-346, távolságiba meg jó lesz az E94F meg a Regio is... |
|
BPF-027, szexuálisan jó ez a fotóhely :) |
Aztán, megszületett a nap utolsó honvédségis rendszáma is, ekkor elég kilátástalannak tűnt, hogy miért is érte meg lejönni, meg 4 előtt kelni stb.
|
HB 50-83 a VIP bejáratnál, kellett érte futni egy kicsit a 38 fokban, mert miért ne... :D |
Ezután átmentünk a piros parkolós járatokhoz, ahol 12 busz teljesített szolgálatot, ezek között is volt 1-2 hiányzóm:
|
Kifelé még rendőri felvezetéssel mentek, vissza szétszórtabban, itt épp MKF-203, ex. Zala |
|
MEK-715, IK253, ex. Alba Volán |
A parkolóhoz én nem mentem ki, nem is volt ott semmi, viszont a buszok egy mezőn fordultak meg, így Renccámvadász lőtt is ott pár képet, pl.:
|
LPA-484 manuális klímával, ex. Jászkun Volán |
|
KPY-605 (ex. ACH-439) a mezőn, mint valami Kunság találkozó |
Amúgy a nap, sőt a hétvége 2. és egyben utolsó maszek Ikarusa is itt volt:
|
KPY-216 |
Ezután ezen a napon már csak OFF tevékenységeket csináltam, hazafelé a szállás felé még fotóztunk párat, ezzel a képpel zárnám ezt a napot:
|
ANU-935, Tiszavárkony |
Másnap újra hajnalban indultunk útnak, remélve, hogy a Kunság után a Honvédségtől is lövünk majd legalább ennyi hiányt.
Egészen korán kiértünk a reptérhez, jött is 3 E95 és 2 256 a HM-től, de még alig volt fény, meg meg is volt már mind, kivéve azt az egy buszt, amit még nem tudtunk kilőni, mert olyan korán jött (HB 50-68 volt ez). Nah mindegy, úgyse lett volna jó kép. Nézzük a már említett hajnali/kora reggeli napos-ajtótlan fotóhelyet:
|
JDY-991 Gyulára, a távolsági kocsik meg a parkolóktól hozzák be a népet... |
Néhány unalmas perc után végre elkezdődött, amire vártunk előző reggel óta!
|
HB 52-56 Kaposvárról |
Mint látható, már kezdett itt szar lenni a fény, gyorsan át is mentünk a napos-ajtós részhez, az már jó volt, és ez idő alatt nem is buktunk semmit, "csak" a HB 52-74-et, ellenfényben azért meglőttem. Aztán jött az igazi szórakozás, érdekesebbnél érdekesebb buszokkal:
|
HB 53-38 nyitott, nem kicsit néz ki jól ez a busz! |
|
Á, ez csak egy alapfényezésű nyüwes 256-os... :D |
Sajnos nem mindenhonnan a Honvédség szállította a vendégeket, Komárom-Esztergom megyéből az egy szem HB 50-66-on kívül a Benke busz végezte a szállítást, többek között egy ilyen Setrával:
|
Milyen poszt már az, amiben nincs Setra, nemde? :D |
Ezt a Credo-t pedig még nem lőttem Panoráma Tourist-osként, nem is tudnék aludni, ha csak az eddigi másik maszeknál lőtt képem lenne róla, ami ráadásul nem is napos, na de ez!
|
IEA-235, mikor először lőttem 3 éve Csopakon, az is megfordult a fejemben ezzel a rendszámmal és az akkori semmilyen cégjelzéssel, hogy Somló Volán, de természetesen köze sem volt hozzá :D |
Na de térjünk vissza a Honvédséghez!
|
Végre erről is lett publikálható képem, HB 53-27 |
Mivel körülbelül 50-60 busz érkezett be itt csak a Honvédségtől, és akkor még nem is beszéltünk a Kunságról, ezért erősen ajánlott végig nézni a skydrive mappát majd! Természetesen ide nem is fogok berakni mindent, jöjjön most tőlem a 3 kedvencem, aztán jön Renccámvadász néhány képpel, aztán a végén még valahogy csak lezárom ezt a posztot, bár szívem szerint mindent feltennék. :)
|
Elég csak ránézni, beteg egy busz ez, számomra a kedvenc gép a hétvégéről, de a HB 53-00 am is fasza rendszám lenne :) |
|
Ő pedig a másik, abszolút sosemlátott volt eddig |
|
Ezt tegnap már kitettem fb-re, ezt se sokan lőtték eddig a napig |
Most akkor jöjjön pár képre Renccámvadász!
|
Honvédségi 300-asról is legyen egy kép! |
|
Cöhh, ez már megvolt Sződligetről. :D |
|
BFA-061 Jutáról érkezett, róla sem lehetett sokat tudni eddig. |
|
Hogy a Kunság se maradjon ki a a rajzás közben, főleg, hogy ő is hiány volt. | |
Megérkezett a fehérvári különítmény is:
|
Milinte te szemét, há bevásárútá a Vértestől? (gyk. nem ex Vértes Volán)
|
Akkor még pár képig folytatnám én is, először jöjjön a Kunság Volán, sikerült lőnöm holmi KAZ-146-ot, de nem az jön, hanem a KXH-605, ami szintén ott lett meg.
|
Egyébként szinte az összes 7700-as kinn volt |
Ugyan a 'fehérváriak zárták a sort, ám két képet felteszek még a HM-től is, zárásképpen nem Ikarust, de szerintem így se semmi az a gép...
|
50-67, nem a legjobb állapotú E95 |
|
A Honvédséget lezárván egy O309, ha lehúz még pár évet, élből kaphat OT-s rendszámot a HB-s után |
A Kunság egyetlen 250-ese is itt volt, a repülőnapos képek zárásaként tökéletes lesz.
|
FKB-138 |
A poszt utolsó képe pedig a Kunság E14-ese, már hazafelé, a buszállomáson:
|
GHB-514, nagyon rendes sofőrrel, aki kérés nélkül is bepózolt a kis ejjjjaggal |
Hát ennyi lenne, remélem nem sikerült túl hosszúra a poszt, de ritkán van 2 ilyen ingergazdag napunk, 20+ honvédségi és 10+ volános rendszám, nem mellékesen 2 maszek és egy rendőrségi 200-assal a részemről, de ezen kívül is megannyi újralövéssel, érdemes tehát végignézni a galériát!
https://skydrive.live.com/redir?resid=872902F291B0EFAD!147
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése