Ez a poszt lényegében 2 alkalomból tevődik össze, az egyik a hévízi nyaralásom buszos vonatkozása, a másik pedig egy Nagykanizsa-Kaposvár túra, főleg utóbbin fotóztam sokat, ám az időrendiség miatt nézzük előbb a másikat.
Dadról indultunk Hévízre, természetesen Pápa felé, ahol nem is kezdődhetett volna jobban az út, mint egy hiányzó 415-ösön kilövésével:
|
FHG-667 indul Dabronyba |
Pápa után a Somló-hegy környéki falvakon átmentünk, semmi kinnalvóst nem találtam, majd némi kultúrprogram után Nyirád-Tapolca útirányon át irány a Balaton, fürödjünk! :D Az első nap tehát nem is fotóztam sokat, de mondom, nem is erről szólt
ez a 4 nap, de Keszthely, Marcali és Sümeg azért buszfotózás miatt is
érdekes volt. Másnap délelőtt Keszthely felé mentünk Somogyszob felé, ahonnan kisvasúttal irány a Balaton, fürdés, du meg kisvasúttal vissza. Délelőtt 3 Volántól is lőttem hiányt:
|
Persze itt a JSN a lényeg, de a Rába és Zalás E95 is lőhető volt :) |
Aztán a kisvasútazás után benéztünk Marcaliba, talán a 4 nap egyetlen helyszíne, ahová csak a buszfotózás miatt mentünk. Volt is értelme, bár nem sok mindent lőttem jól sajnos, ám szemléltetésnek ez jó lesz:
|
Ahogy látható is, a tároló nagy része DEL, de az indulók szépen lőhetőek egész du |
Jöjjön még 1-1 kép Hévízről (onnan 2) és Sümegről, aztán térjünk is át a kanizsai utamra!
|
A Zalától mind a két féle 415-öst volt szerencsém lőni, a helyközist Vonyarcon |
|
A nap rendszáma! :D Jó, nem, de azért nem rossz |
|
AIF-100, az egyetlen volános 200-as, amit lőttem és hiány volt |
Pár kép még azért van, főleg Somló, ugyanis Ajka-Zirc felé mentünk haza, ám ez össz-vissz 1 hiány és 2 olyan 260-as volt, ami csak telepről volt meg ezelőtt, szal nem sok, és mindent nem rakok be ide, a galériában ott vannak ezek is! :)
És akkor Nagykanizsa:
Szüleimmel, autóval mentem le, ők mentek tovább onnan, de nem is az a lényeg, hanem hogy 10 körül kezdtem a fotózást Nagykanizsán. Sok Ikarusra nem számítottam, de azért volt benn 1-2. Az érkező oldal meg egész jól lőhető volt, a Pannon meg szerencsére C56-okkal jár erre. :)
|
Mellette az egyetlen C56, amit aznap nem a Pannontól lőttem |
A tárolón is voltak jól lőhető buszok:
|
Jobban mutatna itt egy 260-as... |
Ez végre kiállt az ellenfényből, így kilőhettem:
|
Kifejezetten jól áll ennek a típusnak ez a fényezés |
Ritka pillanat manapság ez a Zala területén, de a képen bizony csak BUSZ látható, és nem is 1!
|
Oldalt a DUD-465, az E94G előtt az unásig lőtt DUD-022, mögötte EVL-649, a hátsó ejjjjag az EFU-423, az indulására pedig a GTE-341 vár |
És a GTE mellett meg ez várt az indulására:
|
DUD-579, az egyetlen busz, melynek sofőrje beszólt, ez bizony Zalában egészen jó arány! |
Az E94G a HKF-106 amúgy, rajta kívül a GUP-380 volt helyiben, több nem volt kinn, a csuklós Rábán kívül így a helyi sok érdekességet nem rejtett. Közben fordult annyit a nap, hogy kilőhessem ezt:
|
A buszállomás tartozéka ez a maszek 256-os |
Kezdtem viszont unni magam, már 3 órája itt voltam, elvétve jött Ikarus, még ritkábban olyan, amit még nem lőttem, E94 még úgy-ahogy előfordult, aztán ez is csak beesett:
|
DUD-468 |
Aztán vártam, mi megy Kaposvár felé, és mivel ez egy pannonos C56 lett, ami odáig csak Böhönyén állt meg, nem volt kérdés, hogy tovább állok.
Kaposvárra a 14:40-50 közötti nagy eresztés előtt értünk be, sok időm nem is volt elhelyezkedni, folyamatosan jöttek is a buszok. Többnyire Credo-k mentek ki, meg 2 pannonos C56, 1-1 NABI és 260-as közöttük, ebben a körben 2 hiányom volt a Kapostól, íme az egyik:
|
Nem jó kép, Credoról megteszi |
Aztán jött egy hiányzó 415-ös is, ennek már örültem:
|
Nagyot kellett érte futnom, mert már KT-t lőttem, mikor végre ez is elindult |
Az emlegetett Kaposvári Tömegközlekedési Zrt.:
|
Ezen kívül még egy 280-asuk lett meg pluszba |
Unalmas percek következtek, valószínűleg a vonathoz igazodva, 2 óránként van nagyobb eresztés a buszvégről. Múltkor a FB oldalunkon volt már IFA, és lájk is jött rá bőven, így most itt helyet szorítok egynek, 3 és fél 5 között amúgy is csak ez és az FLR-802 volt nekem érdekes, az csak most lett meg, amúgy dögunalom volt.
|
Bárki bármit mond, ez igenis szexi! Szoktam ezeket lőni, amikor van rá lehetőségem, de még nem terveztem, hogy be is mutatom az "IFA-gyűjteményem" a közönségnek. :D |
Tulajdonképpen egy busz miatt vártam a következő kört, az FKB-553-at becoptam 3 körül, amíg KT-s NABI-t fotóztam, és hát az hiányzó volt, így nagyon reméltem, hogy hamarosan visszajön. Amíg vártam, a buszvég hátsó részén egy egész jó fotóhelyet találtam:
|
Jó, hát a forduló buszokat éppenhogy ki tudtam lőni, kevés volt itt a hely |
|
A tároló ajtótlanban egy buszra azonban fasza volt, ezt meg amúgy sem ártott újralőni :) |
Aztán csak megérkezett ez a nyüwes. :)
|
Sajnos itt le is parkolt, de azért nem olyan vészesen szar kép ez, de a hátsó fordulóban csak jobban meglőttem volna... |
Ezután 8 perc volt a dombóvári személyig, így el kellett döntenem hamar: Vagy itt maradok 17:30-ig, és 2005 forintért a Deseda expressz visz haza vmi nyüwes hiper-szuper új Volvóval, ami a legkevésbé sem izgat, talán ha 250-es lenne... Vaaaagy, személlyel Dombóvár, ott 10 percem még fotózni is lenne, majd onnan Pusztaszabolcs, onnan Flirttel (ami ugye az autó és az Ikarusok után a világ legjobb közlekedési eszköze, legalábbis nálam!) Budapest, mindez "csak" 40 perccel lassabban ám 300 forinttal olcsóbban a busznál. Na ná, hogy vonat! :D
És a sors kegyes volt hozzám, ugyanis Dombóváron nem más, mint a Gemenc egyik 266-osa (és nem az az egy, ami megvan) várt rám. Nem tudtam sajnos jól kilőni, a sofőr nem hogy nem segített, élvezettel húzott ki úgy, hogy ne tudjam jól kilőni, így hát ez a két kép zárja a posztot:
|
Én azért így is nagyon örültem neki, a 3-ból most már két 266-osuk megvan, és ez bizony nem kis mákkal! |
|
https://skydrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!147#cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!1118
A fenti link az aktuális mappa linkje, 125 kép, szal van még bőven mit nézni, időrendben vannak ott is a képek! Jó szórakozást, köszönöm a figyelmet! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése