Minden komolyabb bevezető nélkül lássuk akkor, hogy az én szemszögemből és persze a buszfotózás szemszögéből miből is állt ez az év. Minden hónaphoz írok egy kisebb összegzést, és ugyan nem lesz könnyű feladat, de minden hónaphoz választok is egy "a hónap képe" minősítést érdemlő képet.
Január:
Először is fontos megemlíteni, hogy ebben a hónapban indítottam, akkor még egyedül, a Kárpátbusz facebook oldalát. Aki már akkor is követte az oldalt, emlékezhet rá, hogy a hónap nagy része a nyakra-főre lőtt havas képeimről szólt, mondjuk volt is hó rendesen. A hónap egyetlen túrája egy Monor-Örkény-Táborfalva-Dabas kör volt, némi Honvédséggel, itt születtek a hónap rendszámai is, de mivel ez nem annyira nyilvános fotóhely (minket is bevittek a pusztavacsi laktanyába igazoltatni...), ezért nem mondom meg, mik, annyi legyen elég, hogy a repülőnapon mindent lőttünk ezek közül... Ezt leszámítva a HZT-966 lett nagy fogás, persze nem így, hanem MDM-324-ként, új rendszámával talán elsőként lőttem. Illetve a BPO-478 is csak ekkor lett meg, nem sokkal később le is selejtezték, e kettő közül választottam ki a hónap képét.
Ez tiszta, a 04-78 meg retkesen lett meg + egy kis hó is van. |
Ebben a hónapban is a havas képek dominálnak, ám a hónap képét az egyetlen februári túráról, a Heves-Eger kirándulásról választottam. Mégpedig azért, mert ezzel lett meg az összes Ikarus a Mátra Volántól.
GZE-957 valahol Heves mellett a pusztában. Nem egyszer megszívatott ez a busz, végül csak kipipálhattam. |
Idén kivételesen márciusra esett a szokásos családi mátrai kirándulás, ahol születtek is jó képek. Ezután még a 15-ei hóvihar előtti tavaszon lőttem napos képeket itt-ott, majd a hónap második felére beköszöntött a tél. Mivel más alkalmam már nincs feltenni igazán havas képet, ezért most azt választottam.
Legyen BKV is, meg március végén ez teljesen normális idő, nem? |
Az első olyan hónap, amikor igazán gondba voltam, mit is válasszak a legjobb képnek. Voltam egy tolnai túrán, aztán halomnyi napos-ajtós képet lőttem a Sasadi útnál, de máshol is, beindult a vonatpótlás a Budapest-Esztergom vonalon, és még ennek a hónapnak a végén volt a Szakma Sztár verseny, ahonnan meg kb. bármelyik képet választhatnám. Így azt inkább belinkelem. :)
A Gemenctől is lőttem 266-ost, meg még jó néhány Ikarust, ám talán érthető, hogy mégis ezt a mekényesi képet választottam. :) |
Na innen sem könnyű választani, kezdve azzal, hogy ekkor jelentek meg a C2-es Citaro-k a VT-nél Budapesten, voltam Kaposváron, volt a ligetben egy rendezvény alkalmával kb. 15 honvédségi Ikarus és még Csongrádban is voltam egy túrán, ahol több, mint 100 új rendszámom lett a Tisza Volántól. A HM-nek továbbra is meghagyom a repülőnapot, ám mégis egy állami szerv buszát választottam a sok tiszás Ikarus helyett.
RR 11-30, aki Szegeden jár, az nem hagyhatja ki... :) |
Ekkor volt a nagy árvíz, ez lekötött egy időre, majd a hónap középen került sor a nyugati kirándulásomra. Erről annak idején két poszt is született, ráadásul a szerkesztőségi kirándulás is ekkor volt Mezőkövesden és Egerben, úgyhogy innen is legalább 10 képnek lenne létjogosultsága bekerülni, elég csak a Nyugat-Magyarország 1-2. posztokat végig nézni, csak Ajkán n+1 napos-ajtós Ikarust lőttem. Ám a hónap képe egyben a hónap rendszáma is, bár ez is szubjektív döntés, de mivel azóta kikukázták, és akkor is már egyedüli volt, ezért a következő buszt választottam.
AAT-389, a Vasi Volán utolsó 266-osa. |
Július:
A nyár elmaradhatatlan kelléke egy-két siófoki fotó, ezek mellett a C2-eseké, illetve a Székesfehérvár-Mór-Kisbér-Zirc háromszögé és környéké volt a főszerep, szinte csak ott (és Budapesten) fotóztam ekkor. Sok műszakváltás maszek Ikarusokkal, ám mégis ismét a Vértes Volánra esett a választásom. Sokaknak egyértelmű lenne, hogy az IPJ-462 és az FKC-236 közül melyiket válasszák, én azonban tényleg sokat gondolkoztam ezen...
Persze végül az Ikarust választottam. FKC-236, Dad. |
Az nem volt kérdés, hogy a repülőnapról választok, na de mit? 20+ Honvédségi Ikarus napos-ajtósan, 10+ új rendszám a Kunságtól, napos-ajtósan, nem egyszerű... Mégsem filóztam sokat.
Egyébként még augusztusban voltam Hévízen és Sümegen, sőt, egy Nagykanizsa-Kaposvár-Dombóvár túra is belefért, szóval ebben a hónapban sem 1-2 rendszámom lett. :)
Jött ugyan több 280-as is, ill. hasonlóan ritkán lőhető 256-osok, de számomra egyértelmű volt az 53-00 helye itt. |
Ebben a hónapban is sikerült lőnöm Honvédséget, sőt, sok jó kép született Tatabánya környékén is, pl. az ex. Albás C83-asról, illetve a vonatpótlásról sem kevés kép készült. Azonban egyértelmű volt, hogy a hó elején megejtett borsodi túráról választok valamit.
Ne csak 256-os és 266-os legyen már... :D |
Ez sem egyszerű! A hónap első felében Budapesten fotóztam, majd utána előbb a Bakonytól, sőt, még októberben a Nógrádtól is sikerült lenulláznom a hiányzó Ikarusok számát, így több C56-os is felmerült, végül azonban maradunk a 200-asoknál.
DUL-848 - mert 260-as még nem volt, meg mert Ganna és Ódöbrönte között nem mindennap fotózok... :D |
Sok-sok Econell és E95 az Árpád hídnál és a 10-es úton, egy kis Mátra és nem mellesleg 100% lettem a Hatvanitól. Ugyan Ikarus 543 sem volt még, és a GLD-149 személyében az lett a hónap rendszáma, mégiscsak más mellett döntöttem.
Hogy ne csak Ikarus legyen! |
Bár készültek napos képek is még a hónap elején, az év utolsó túrájáról választottam. Se Kunság, se Tisza és Bács sem volt még, a Kunságnak is kijárna itt egy hely, főleg, hogy csak 15 busz kell tőlük, de az érdekessége miatt inkább a Tisza bajai vendégszereplését választottam.
7/5 a tiszás 260-asok közül egyszerre a bajai helyi buszvégen. |
Még a búcsú előtt egy kis statisztika:
A legolvasottabb poszt az Econellek előtt és után című írásom lett, mögötte kb. feleannyi olvasottsággal a két vonatpótlós poszt.
A facebookon a legtöbben az első Econellről készült képemet látták, majdnem 1100-an, szorosan mögötte szinte ugyanannyi eléréssel Renccámvadász kiskunhalasi képe a JGD-390-ről.
A legtöbb lájkot Renccámvadász érte el a 04-78-al, 56 lájkkal, az 50-et meghaladta még tőle egy Citaro és az ex. Albás 260-as Kiskőrös helyiben, tőlem pedig a JOB-419 Mekényesen és a hatvani frissen beszerzett E94-ese.
Végezetül az egész évre köszönöm a figyelmet mindenkinek, kivételesen most nem lesz skydrive link. :) Jövőre is remélem, hogy sikerül sok posztot összehoznunk, még több olvasóval, és 300 fölötti kedveléssel fácsén. Addig is BÚÉK mindenkinek! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése