Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy Kárpátbusz szerkesztőség, akik szerettek volna egy napra kiszállni az élet kegyetlen fogaskerekéből, mert az utóbbi időben sok volt a dolguk és unták már a szürke hétköznapokat. Elhatározták hát, hogy amint lesz egy kis idejük levezetik a feszültséget egy kellemes túrával. A választás a Kunság-Bács volán kettősre esett, egyrészt mert a Kunságtól volt még néhány hiányzónk, Baján pedig a Tisza Volán jóvoltából kölcsönadott kocsikat vettük célba. Ez a nap végül 2013.12.20-án érkezett el, a legsötétebb nap előtti napon. Az idő nem volt a legbarátságosabb, de ez a két bátor legény így is nekivágott a túrának, mert nem tudták, hogy mikor adódik újra lehetőségük a fotózásra.6 óra 30 perc környékén el is indultak a sárga rombolóval, alias FaGYikával, az utak királyával.
Az érdekesre sikerült bevezetés után visszatérnék a posztok nyelvezetére. :)
Szóval, nagyjából egy órával később Apajon jött szembe az első járat, amit fotózni szerettünk volna. Apajról tudniillik, hogy területileg Kiskunlacházához tartozik, a közlekedését napi 6-7 járat szolgálja ki, amiből 3 járatot a Volánbusz üzemeltet. Így történt, hogy egy váratlan helyen szembe jött velünk egy KWA MAN is, de nekünk a Kunságos Kunszentmiklós-Kiskunlacháza járat volt a lényeg, melyen BOP-751 érkezett. Még nagyon sötét volt, a kép nem lett a legjobb, úgyhogy az első képet Kunszentmiklósról mellékelem, ahova 3 beérkező járat reményében tértünk be. Legfőbb cél MBZ-369 kilövése volt, de nekem BHV-079 is hiányzó volt még. MBZ végül nem lett meg, valószínűleg az ment el, nagyjából 30 perccel érkezésünk előtt Dunaújvárosba.
|
BHV-079 Kerekegyházáról érkezett az "autóbusz pályaudvarra". Nekem hiányzó volt, már megérte megállni. :) |
|
BOP-309 Dunaújvárosból érkezett, a képen már átszerelés után látható. |
A 3. busz EIB-385 volt Szabadszállásról, illetve bónuszként BPF-077 is befutott Budapestről. MBZ nem lett meg, de már így is csak egy hiányzóm maradt Kunszentmiklósról.
A következő megállást Szabadszálláson terveztük, A Dunaegyháza-Kecskemét járat miatt, amin LSU-983-at vártuk. Nem sokkal a busz előtt érkeztünk meg, szinte egész nap szoros volt az útiterv, de tartottuk a menetidőt. :)
|
LSU-983 magyar hangja, azaz KPY-604. Reméltük, hogy nem ő jön, de hát ez van. Nem lehet mindenben mázlija az embernek. |
|
Közben a Kecskemét felől befutott HIS-487 is, ő csak Szabadszállásig közlekedett. |
A következő tervezett állomás Kiskőrös volt, de közben az anyósülésen folyamatosan tartottam a kapcsolatot a buszfotósok egyik elengedhetetlen oldalával, a www.menetrendek.hu-val, hátha éppen jön valami szembe alapon.
|
Volt értelme nézegetni, kinéztük a Kiskőrös-Kecskemét járatot. Kiszámoltuk, hogy Páhi-Izsák között kellene szembe jönnie, szóval résen voltunk. Még pont időben kiszúrtam LSU-982-t. Nem gondoltam volna, hogy 415-ös van ezen a járaton. |
LSU-981-985 között egyébként az összes buszt lőttük, a 983 kivételével.
Végre megérkeztünk Kiskőrösre, ahol tudtuk, hogy KPY-609-nek kellene várnia minket. Szerencsére minden a terv szerint alakult, ő is meglett.
|
KPY-609, a háttérben EUF-182. Szép, hogy idáig feljár, így már nem csak Kalocsáról és Bajáról van meg. |
Indulás tovább Soltvadkertre BPF-060-ért. Te nézd már, ott megy egy 260-as. Nyomás utána!
Végig üldöztük Kiskőrösön, amikor is egyszer csak megállt, kiszálltunk, lefotóztuk és örültünk.
Mint utóbb kiderült szerencsénk volt vele, neki csak 1-1 köre van egész nap (természetesen csak iskolaidőben), amúgy pedig Mercedes pörög a helyin.
|
JOY-369, 2009-es selejt az Albánál. Ajtós képet már láthattatok róla a facebook oldalon. |
Érkezés Soltvadkertre. 10 percen át kerestük azt a nyüwes autóbusz várótermet, ami mint később kiderült a főút mellett van, emiatt el is buktunk egy Kunságos 256-ost, illetve a Balaton Volán Veszprém-Szeged járatát. Megtaláltuk a Bócsai utat, ahonnan biztos volt, hogy BPF-060 érkezik, a frissen indult Bócsa-Soltvadkert járatáról, ami egyébként még a menetrendek.hu-n sincs meghirdetve. Meg is érkezett, "meglepő" módon utasok és táblák nélkül, a busz követésével pedig rá is leltünk a váróteremre. Gyorsan felszállított majd indult is valahova. Táblák nélkül nehéz lenne megmondani, hová ment, de meglett .
|
A buszállomásról kifordulás után. |
Az eddigi legnagyobb település, Kiskunhalas volt a következő úticél. Útközben lekaptunk JZY-067-et a Kiskunhalas-Kecel járaton, de az 'halasról szebben meglett. Nagyjából 5-10 perc fölöslegesen elvesztegetett lámpáknál ácsorgás után (szüljön sünt az a közlekedésmérnök, aki ezt tervezte) megérkeztünk. Kimentünk a vasútállomás mellett található maszek 543-asért, ami már persze mindenkinek megvan, csak nekem nem volt. :D
|
Ő lenne az. Elvileg egy mélykúti maszeké, de gyakorlatilag mindig itt áll. |
Ezután becsörtettünk a buszállomásra, ahol kicsivel később meglőttem a nap 2. legnagyobb rendszámát, JHZ-070-et. Nem sok hiányzóm van a Bácstól, ő az volt, de nem is csoda mert Bácsalmásra tartozik, ott pedig nem jártam még. Ha tudtam volna, hogy 10 perccel azután érkezik be, miután én másfél éve átmentem innen Kalocsára, akkor eszembe nem jutott volna LOL-715-el átcsattogni. :D
|
JHZ-070. Jól állnak neki a ködlámpák. |
Mint ahogy azt már megszokhattátok, ennyi hablatyolás után át is adnám a szót
Dr. Ötkernek. :)
Maradunk Kiskunhalason egy kicsit még, ám előtte annyit az első részről, hogy az ex. Albás 260-as mellett a BPF-060 és a KPY-609 volt csak hiányzóm, innen aztán meg az volt kevés, ami megvolt... :D Kiskunhalason egyszer már jártam ugyan, onnan meg nekem teljes fehér folt volt a térképen, amerre jártunk, egész sokáig. Na, kezdésként jöjjön egy kis tároló:
|
Egy kis tájkép, látszik, hogy meleg volt... |
|
Természetesen a legkevésbé lőhető LPA-487 volt innen hiányzó... |
|
AGZ-844, nagyon örültem neki, még így retkesen is. |
Közben siettünk volna már Bajára, de információink alapján Pusztamérgesre 11:45-kor az ACH-180 jár. Vártuk, hogy mikor esik be a telepről, ezalatt a fentieken kívül újabb hiányzóink lettek meg, nekem a Bácstól még a DUD-486, a Kunságtól a JDY-993 és a nap egyik nagy fogása mindkettőnk számára, a MIG-461. Ezeket, meg minden egyebet a skydrive-on most is megtaláljátok majd, ide nem fér el mind. Visszatérve a témához, gyűlt már a nép a megállóban, 11:50 is elmúlt, mikor megérkezett a JZY-067 Kecelről. Az utasok be is támadták, gondolván, az ő buszuk az, de nem, ők a GZH-016-ot kapták, minőségi pótlás. :D
|
Mi ennek jobban örültünk, az utasok meg annak, hogy valami csak elvitte őket. :D |
Az ACH nem került elő, így két 266-os még mindig hiányzik a Kunságtól, de egyet legalább kipipálhattam. Közben mint látható, megtelt a tároló.
Dél előtt nem sokkal végre tovább indultunk. Jánoshalmán semmi érdemlegeset nem lőttünk, ahogy Mélykúton és Bácsalmáson sem, utóbbi helyen az orrunk előtt ment el valószínűleg a DUD-009, bent pedig egy Credo és egy VB-s Intouro állt a ködben...
Jánoshalmánál közben ténylegesen a címben is szereplő történelmi területre, Bácskába érkeztünk.
|
Jánoshalma és Mélykút között a KAJ-798 közeledik. Ahogy látható, bejött a meteorológusok előrejelzése, délen 5-6 fok, napsütés... Legalább a táj szép volt egyes részeken. |
Ezután Bácska Magyarországon maradt részének fővárosában, Baján fotóztunk, egészen sokat. Kezdésként egy kép Renccámvadásztól:
|
GBG-519 Pécs-Szeged járaton. Tábla az minek? Az utas tudja merre megy. |
Nekem hiányzó volt ez az E97, és én még nem is csengettem errefelé, úgyhogy sok újdonság volt itt számomra. Sok időnk sajnos itt sem volt, a helyközi buszokat nagyjából fél háromig fotóztuk, egy órán át, aztán mentünk át a helyihez. Előbb azonban még nézzük, miket találtunk a Bács Volántól:
Főleg a kijáratnál fotóztunk, de előtte körbe jártuk a buszvéget, hogy mik vannak bent.
|
Egy egyedi darab, az egyetlen C63-as a Bács Volánnál, HSX-486. |
|
Három 260-assal találkoztunk a Bácstól, határozottan a DUD-632 volt a legtisztább... :) |
A másik kettő amúgy az ACH-072 és a DUD-629, utóbbi még ajtósban is meglett. Kép természetesen a galériában. ;)
|
A frissen mosott EWS-893 érkezik, ha sütne a nap, ez bizony napos-ajtós kép lett volna. Amúgy egy nap alatt meg is lett mind az 5 415-ös a Bács Volántól |
|
Végezetül egy retkes C56-os érkezőben. |
Irány a helyi! Persze lőttünk még bőven Credo-t is, ám most kihagyom őket, akik szeretik, azok a galériában találnak eleget + ott volt legutóbb az Econelles posztom is. :D És persze pár 263-ast is sikerült fotózni, C56-ból sem maradt sok hiány, 260-asból kár, hogy csak három volt. Azonban a Tiszától 6-ot is elkaptunk a 7-ből, nézzük a helyit!
A hat, majd nem sokkal fotózásunk előtt rásegítőnek érkező hét kocsiból nekem csak egy volt meg, így nagy motiváló erőt jelentettek ezek a buszok. 14:45 előtt nem sokkal mentünk át, amikor egy nagyobb rajzás volt.
|
CJN-283 volt aznap a tartalék, mikor odaértünk még csak ő... |
|
...és a BOX-808 voltak bent. |
Később beérkezett a BOS-578, Renccámvadász képén az látható a háttérben:
|
Egy kis művészkedés a Tiszás kocsikkal, ha már nem mindennapi dologról beszélünk. |
Utána a CCP-868 és 871 jöttek, utóbbi volt az egyetlen, ami már megvolt, persze nem innen. :D
Lőttünk pár indulót, íme mindkettőnktől 1-1 példa:
|
CCP-868 indul a vasúttól. Nagyon sűrűn jár ez a 99-es járat. :D |
|
A frissen átkerült CJN-405 is beesett a végére, így egyedül a CJN-033-at nem lőttük Baján a szegedi vendégek közül. |
Igen, a rajzás után indultunk is, szerettünk volna Kalocsára érni még némi fényben. Ez sikerült is, köszönhetően (FaGYikán kívül persze! :D) annak, hogy Kalocsa környékére bejött a napos idő, és ugyan már ment le a nap, de a tisztább időnek hála egész jól ki tudtuk lőni ezt:
|
BPF-026, ezzel végre nincs több hiányzó csuklósom a Kunságtól! Összesen 7 Ikarus kell tőluk, abból csak a két ACH-s 266-os a 200-as, egész jó! :) |
|
Benéztünk persze a buszvégre is, ahol három 266-os, az éppen induló CJU-133, és az ADV-641&642 voltak bent, a Bácstól egy E98-as, és 3 Credo a Kunságtól, az egyik, a záróképen a nézőhöz közelebbi hiány volt, a nap méltó zárása lett így hát az LKN-910. :D
|
A három Credo között két nagybetűs AUTÓBUSZ, két 266-os. :) |
Ezzel zárnám akkor az idei utolsó túránkról készült posztunkat. Meg persze a szokásos linkkel, 68 képpel:
https://skydrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!147#cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!1889
A két ünnep között lesz még összefoglaló, részemről mindenképpen. Megtesszük majd a fb oldalunkon is, ám itt is, szerkesztőtársam nevében is:
Békés, boldog Karácsonyt kívánok minden kedves olvasónknak!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése