Május és június első felének életképeit két posztban foglalom össze, az egyik ez, a másik pedig majd a BKK-val fog foglalkozni. Ebből kifolyólag a főváros ebben a posztban csak érintőlegesen kerül elő.
Természetesen a posztot úgy kezdem, hogy semmi köze se legyen a címhez és a téma fővonalával, egészen pontosan két Conecto adja meg az alaphangot:
|
HPF-261 a Vermes Miklós utcában |
|
IBN-665 pedig az Árpád hídnál. Évekkel ezelőtt itt is gyakori volt a Conecto, mostanában csak akkor tűnnek fel, ha valami rendezvény van a Hungaroringen |
Rátérve a témánkra, hol máshol, mint Dadon kezdődik most is a történet! Na de hogy is kapcsolódik az Alba Volánhoz, mikor az nem is jár oda? Hát így:
|
DUD-497 kölcsönben a Vértes Volánnál. |
Tatabányán egy másik érdekesség tűnt fel mostanában. Az ugyan már jó ideje ismert dolog volt, hogy az egyik dunaújvárosi C83-as Tatabányára került. Azonban csak most tűnt fel menetrendszerinti járaton, a Szöllősi Travel jóvoltából, aki a Vértes Volán alvállalkozásában közlekedteti a szerződéses járatokból felszabaduló buszainak egy részét, így ezt is:
|
Vértes Volán matricával még szexibb lenne. |
Elmaradhatatlan még egy "off" téma is, a fotó vizsga előtt jeligére lőtt képeim közül a kedvencem. Budapesten még nem sikerült fotóznom ezt a jószágot:
|
Bejövős típus. |
Másnap aztán kicsit kiengedtem a gőzt, elmentem Mórra fotózni. Útközben néhány alap fehérvári hiányzómat sikerült kipipálnom:
|
GVP-950, aznap amúgy 3 hiányzó GVP-t is lőttem, a franc gondolta volna, hogy ezek nincsenek meg... :D |
Egy kis alvi, most már a VT-Arriva részéről.
|
Egy MAN NG312, ez is bejövős nekem, olyan igazi Tesco-busz feeling. |
Móron már fél 2 környékén beindul az élet, akkor érkezőben lehetett lőni a buszokat és kisbuszokat. Sajnos az utóbbiak vannak többségben, de azért nem volt okom panaszra.
|
FIZ-222 érkezik. Amúgy már odaúton is megtaláltam ellenfényben Bodajk közelében. |
|
A Kombusz/Komtravel sok Setrája és kisbusza között öröm látni a néhány Ikarust. |
Érkeztek sorban a többiek is, mind az n+1 blog/oldal móri részében szerepeltek már, nem kell bemutatnom őket. Egyet azért még kiemelnék, a még most is összesen kb. 15-20 móri műszakváltós Ikarus közül az alábbi az egyetlen, ami még őrzi a korábbi Mór kft-s flottaszínt:
|
AFC-186 marad meg ilyennek. Nem mondom, hogy éppen unalmas lenne a többi Ikarus színvilága, de hiányozni fog ez a fényezés. |
2 után nem sokkal a Sewstól elindulnak kifelé a buszok, azért nézzünk meg párat, volt olyan, ami itt újdonságnak számít. Először néhány Setra érkezett a kúttól, mind nyitott ajtóval, mögöttük ez vizont szerencsére nem klímázott:
|
Ez az ex. kisalföldes 256-os nem rég még Székesfehérvár környékén járt, a Fevitához. |
|
MJA-078 Tatabányáról jár ide, szép autó ez is. |
|
"Bocsi neharagÚdj, ez Alba Vólános volt?!" -elmaradhatatlan poén... :D |
|
A néhány kisbusz egy része... |
|
Ex. rendszám, előélet valaki? |
Mórból elég lesz ennyi bőven, még azért az egyik helyis kocsit beteszem búcsúzóul:
|
GSA-465, kicsit szakadtnak tűnő E94-es. Ugyanilyennel lejárnak 'fehérvárra is, végül is tökmindegy, nem? |
Persze maradunk a műszakváltásnál, de már Bakonycsernyén folytattam a fotózást. Nagy részt ex. Alba Volán-os buszok mentek ebbe az irányba, ezt rég üldöztem már:
|
Ex. DUD-491, "testvére" pedig az LZZ-996, szintén erre jár. |
Súrra pedig egy jó ideje ez jár, nekem új volt, még Mór kft-s fényezésű kocsit fotóztam ott is pár éve.
|
FKB-967, szép darab. |
Hétköznap is találni kinnalvóst Bakonycsernyén, nem is egyet. kettő állt úgy, hogy nem hagyhattam ki:
|
AOA-473, természetesen ez is ex. Alba Volán |
|
Jó néhány busz található itt, ez nekem új volt. A rendszáma alapján nem is olyan régen került az országba. |
A nap zárása az AZF-178 volt Balinka közelében, régen üldöztem már ezt a buszt is, legutóbb bebuktam róla a képet, most is csak második nekifutásra sikerült elkapni normálisan. Nem is rossz egy napra 2 hiányzó 211-es, a másik a facebookon már látott AAD-399 volt.
|
Hogy ez itt mit keresett, nem tudom, de mindegy is. :) |
A galériában akad majd pár kép még e túra és a következő között, de nem emelnék ki most semmi, térjünk is át Kecskemétre, mert miért ne? :D
Ugyan onnan is hozhatnék az Alba Volánhoz kapcsolódó témát, de nem teszem. Hamar lerendeztem ugyanis azt a környéket, a nap folyamán pedig az Alba is bőven előkerült, ám előtte néhány Kunságos hiányzót szedtem össze. Első sorban a két hiányzó 266-osért mentem, de ha már arrafelé indultunk el, csak benéztünk Kecskemétre is.
Elsőként a KVF-801 került elő, az sajnos naposan nem lett meg, ellenben egy másik 415-ös igen!
|
LWS-496, a táblája ellenére Tiszaalpárra ment, tavaly a repülőnapkor feltúrtam érte a települést, de nem találtam meg... |
Ne maradjon ki a harmadik hiányzóm se, több Kecsón nem lett meg, mondjuk fél 9 után már indultunk is tovább.
|
KXW-338, volt már járatban Budapesten, persze pont akkor, amikor a repnapon voltam... :D |
Kiskunhalas volt a következő állomás, onnan is két képet emelnék ki:
|
ACH-180, az utolsó előtti hiányzó 266-osom volt, sajnos klímázott |
|
Ez már megvolt, na de nem 10 pontosan! Gyönyörű busz! |
Kalocsa következett eztán, Kecel érintésével. Amúgy Kecel jó hely, de fotózni nem sokat sikerült ott most. Nagyon jól álltunk viszont az idővel, ezért is került a címbe az Alba Volán, mert Dunaújváros felé mentünk haza. Kalocsán érdemleges kép csak a facebookról már ismert 266-osról született, azért beteszem ide is, mert nagy örömömre szolgált lefotózni!
|
ACH-303, sokáig állt, szerencsémre előszedték |
A cím szerint ez a poszt ugye az Alba Volánról szól, ami ugyan nem egészen jött össze, de azért az utolsó pár kép ismét "on" lesz. Tehát korán végeztünk Kalocsán, a következő hiányzóm pedig Soltra nagyjából 2 óra múlva ért be, így Dunaújváros felé vettük az irányt. Bármilyen gáz is ez a buszfotós társadalomban, most jártam ott életemben először.
Őszintén szólva nem bánom, hogy nem nagyon jártam még ott, elnézést a helyiektől, de elképesztően csúnya város, Tatabánya a köbre emelve, csak itt még Gerecse sincs a Turullal... Na mindegy, ha a környezet nem is szép, azért érdekes buszokban bizony bővelkedik a város, így azt sem bánom, hogy most betértünk oda! Helyit alig fotóztam, sőt, összességében alig fotóztam, pár kép született persze:
|
AOA-444, tetszetős kezdés. |
Nem sokkal később éppen ettem kicsit, mikor is majdnem lefejeltem az autóm tetejét (aki ismeri, az tudja, hogy ez mondjuk nem nehéz), illetve összepiszkítottam egy Nemzeti Sportot, de megérte!
|
Azt se tudtam, hogy ez még jár... Az ország összes C83-asa pipa ezzel. Szegényke mondjuk nagyon szakadt. Mellesleg ez az utolsó Ikarus, remélem, egyszer ennek megfelelően lesz kezelve. (jó, mondjuk azóta újra van Ikarus, de az már nem ugyanaz) |
Nem csak Ikarust fotóztam persze:
|
Figyelemre méltó a kép jobb sarka... ;) |
|
Szeretem ezt a típust is, főleg, ha nem a BKV színeiben szolgál, mert azok bizony ennek a busznak a legalja kategóriái. Ezt nem ismerem belülről mondjuk, de külsőleg tetszik. |
Még két különleges Ikarus akadt horogra, egészen jó arány ez ilyen rövid idő alatt!
|
KBK-783, szó szerint üde színfolt a helyi buszparkban. :) |
|
JMF-659, egy C63-as, azaz a C63-as most már az Alba Volánnál, a "testvére" már selejt. Ez sem az a gyakori típus... |
|
Zárásnak jó lesz! :D |
Ennyi lenne tehát ez a talán kicsit kusza poszt. Lesz még egy BKK témájú poszt is hamarosan, illeve lassan beindul majd a nyári dömping is, túráink is lesznek, és posztok is, szépen, random sorrendben.... ;)
Végezetül a galéria, kerek 100 képpel, lesz mit nézegetni! :)
https://onedrive.live.com/?cid=872902F291B0EFAD&id=872902F291B0EFAD!2515
Köszönöm a figyelmet, nem sokéra jelentkezem! :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése