2014. augusztus 29., péntek

On tour Sofia - Част 2

Szóval, hol is tartottam?
Ja igen, a második napról szerettem volna egy picit mesélni a Kedves Olvasóknak.
A rettenetes kora reggeli kelés után (mely úgy hajnal 7 órára volt tehető) a már-már szokásosnak számító fotóhelyünket vettük igénybe, azaz a Bul. Prahat.

Érkezik is az első Solaris az 5-ösön.
A trolik közül tán az 5-ös volt a legnagyobb kirakatvonal, ide voltak kiadva nagyrészt a Solák. Ezen kívül a 9-esen meg nagyrészt új pofás GVM-ek voltak. Szinte az összes vonal csuklóssal van ugyan adva (nem meglepő a járműpark ismeretében), de a szóló Solákat is ki kellett rakni valahová, így pl. az 5-ös troli mára már vegyes kiadású.

Következő állomásunk az "Opálceszna" (értsd: Opalchenska) volt, ahol elfogyasztottuk a hatalmas adagot rejtő reggelinket Alinál, közben pedig "amijön" alapon fotózgattunk.

Fideszék Conectoja a 11-esen.

Bizony néha a török német technológia is megadja magát, ilyenkor hívják segítségül az igazi igáslovakat.
Opalchenskánál egyébként egy nagy körfogalom található, összesen 5 kiágazással és mindenfelé szétágazó hálózattal, szóval egyáltalán nem nevezhető unalmasnak a placc.
Még akkor sem ha egyes járatok 37 vagy éppen 43 percenként járnak. Felénk is sokan szidják a menetrendkészítőket, de hát itt valószínűleg Stanimir a hasára csap és kitalálja, hogy akkor a 404-es járjon 5-11 között 43, 11-17 között 39, 17-22 között 41 percenként, ugyanis a táblán található menetrendek mindenhol csak a percezést tartalmazzák, azt meg találd ki, hogy a 43 percenként jövő busz a 12 órás időszakban éppen mikor érkezik. :D
Nálunk is így kéne, rögtön nem érkezne olyan utaspanasz, hogy az a rohadt 7-es már megint elment 22 helyett 20-kor....

Az említett Error 404-es járat.

9-es troli. Jéé, ezen újpofás GVM jár? :D
Avagy a helyi C80-as kivitel. Itt is ténykedik a helyi Lacus, remélem nem merít majd ötleteket a bolgároktól, nehogy aztán azon kapjuk magunkat, hogy a 256 valamelyik nap alacsonypadlósan és Classic pofával érkezik majd a 81-esen....


Helyközi, melynek a típusára még mindig nem sikerült rájönnöm.

Na igazából ez a cég lenne a helyi Volán. De olyan szinten, hogy Szófia-Madrid járatot is adnak. Ja, és csak ilyen típusuk van. Úgy látszik, ez volt a legolcsóbb.

Még mindig a körforgalomnál vagyunk, de gondolom már feltűnt, hogy közbe alaposan körbejártuk a körforgót. És még az eső is eleredt.

11-esen az egyetlen csuklós, amit aznap láttunk. Az akkori legújabb eresztésből való.
1667 volt a legfrissebb, amit akkor láttunk, igaz az még nem volt akkor utcán. Ha jól rémlik, 1663 volt a legnagyobb számú, amit utcán lőttünk.
Ja igen, közben pedig arrébb sétáltunk a körforgalomtól, elindultunk felfelé az egyik ágon, ugyanis valaki villamost akart fotózni....nem is értem minek. :D

Útközben érkezett 2433 a 78-ason.

Ezt csak azért, hogy a sínhez között kötöttpályafanok is örüljenek (Napi nyelvtörő pipa). :D
A 22-es villamost egyébként nem itt láttuk utoljára ezen a napon, ugyanis véletlen délután is összefutottunk vele a város másik felén. A 20,22,23-as számú villamosok mennek ki a város keleti felére, egyfajta műszakváltós vonalként funkcionálva, ugyanis a keleti részen egy igen nagy iparvidék terül el, de ezt majd később.

Erre is jár troli, nem is 1.
Éppen a Nadejdához tartozó 1521-es érkezett rajta.
Ahogy a trolivonalakat megfigyeltem, a Solás vonalakat nagyrészt Nadejda adta, de pl. a 6-ost és a 7-est, ahol csak GVM volt, Iskar. Ezen kívül valószínűleg voltak vegyes kiadású vonalak is, annyira részletesen nem figyeltem meg, de szerintem a 2-es is ilyen vonal volt, mert a 1521 Nadejdáé, viszont láttam rajta iskari kocsit is.

Na de folytassuk a napot, hiszen sok van még hátra. Innen a fenti képen is látható 1521-el továbbálltunk a metró felé, hogy haladjunk tovább, az előző posztban már szereplő plázához. Ez igen messze van a mostani pozíciótól, így igénybe vettük a telefonos metrós segítséget is.

Így néznek ki az újabb metróik.
Mondhatnám úgy is, hogy ezek a helyi EV-k (ha már úgyis ruszki gyártmány), sok M-ük meg ugye van még nekik is, de azok már csak hétköznap vannak kint. Ja, és sokkal jobban néznek ki, mint a mieink, belülről is jobb állapotban vannak és kívülről is sokkal esztétikusabbak.
Kiegészítésképp az előző poszthoz, annyit érdemes még tudni a hálózatukról, hogy a piros és a kék vonaluk lényegében összeér, így " 2 in 1" vonalról van szó és a közlekedés jóval ritkább, mint nálunk, hétköznap délelőtt pl. 7-8 percenként jár.

A vonalhálózat. Nagyon praktikus, hogy mutatja, épp melyik megállónál járunk.

Egy rendes kép is legyen már a metróról, ennyivel úgy is letudtam a fotózást, mielőtt még megjelent volna a helyi szekuriti.
Szóval Mladost 1-nél leszálltunk a metróról és onnan az 5-ös trolival folytattunk tovább utunkat a pláza felé, mely a múltkor már bemutatott szép fotóhelyen tér le a pályáról. Ezúttal sajnos nem Gizi jött, de kifogtuk a legújabb Solát, 1663 személyében.

Ez pedig már az autópálya, és most következzen néhány fotó a pláza előtt a város felől jövő irányból:

305-ös, természtesen VÖV szabványos Mercivel.

604-esen telireklámos BMC.
Ennek a számozását egyébként egyáltalán nem értem, ugyanis nem sokkal messzebb innen Észak felé folytatja az útját és egyáltalán nem lépi át a városhatárt.
 A szokásos napi vásárlást letudva folytattuk utunkat a pályán, azonban az irányt ezúttal a város felé vettük. Az éppen 27 percenként járó 306-oson érkezett egy VÖV-ös Merci. Hát meg kell hagyni, óriási feeling ezekkel a buszokkal utazni. Kapcsolatunk azonban nem volt hosszú, mert pár megállóval később már le is szálltunk, a Hotel Pliska előtt, hogy a pályán még több rend - és pályaszámot örökíthessünk meg.

A kevés állandó kiadású vonalak egyike. Néhány viszonylat Citroen kisbuszokkal van kiadva, mint az a buszokon is látszik, ezeknek állandó helyük van.

Racicék 400-as Setrája a Hamburg-Plovdiv járaton. Laza kis falujáró... :D

306-ost pl. nem fotózhatunk a pláza előtt, mert az 5-ös trolival együtt hagyja el a pályát és veszi az irányt a város déli széle felé.
Utunk ezután Nadejdába vezetett, mely a város Dél-keleti felén terül el, az iparvidékek sűrűjében. Itt futottunk össze amúgy a korábban említett 22-es villamos vonallal is.

Nem mellesleg a 11-es troli végállomása is itt található.
Miután mindent megszemléltünk Bul. Peyo Yavorov felé vettük az irányt, ahol 120-ast szerettünk volna fotózni (aznap vettük észre, hogy azon is vannak 280-asok), ámde a visszafelé úton a Sportna Zala Arena (alias Sportaréna) közvetlen közelében érdekes mozgásra lettünk figyelmesek.

Egy honvédségi Kabar.
Szemfüles Olvasóink tudják, hogy éppen egy nemzeti ünnep közepén tartózkodtunk ott, melynek keretében aznap éppen egy katonai rendezvény zajlott az Arénában, így jó néhány honvédségi vas érkezett a helyszínre. (Legnagyobb bánatomra a csuklós Conectojuk nem lett meg). Volt minden, Kabar, Intouro, MAN meg miegymás.

Itt az egyik Intouro.

Végszóra a zenekar is befutott.
Az idő sajnos az ellenségünk volt, ugyanis egyre inkább sötétedett, ez a kis mulatság pedig elvett néhány percet az időnkből, de azért megérkeztünk a korábban kiszemelt fotóhelyre.
Ez az autópálya belsőbb szakaszán volt, ahol éppen egy másik autópálya fölött megy át, és mi ezt a másik pályát néztük ki magunknak.

Itt épp a lehajtón érkezik egy maszek 315-ös Setra.

Ez pedig már az említett fotóhely, a háttérben a pálya, amin balra elindulva egyszer a plázánál lyukadnánk ki. :)

Az utolsó fényekbe kapaszkodva még egy vezérgép.
A 120-as egyébként rendkívül ütemesen 13, majd később 17 percenként közlekedett, sebaj, már megszoktuk. :D
Lassacskán elindultunk hazafelé, majd este unaloműzésképp kimentünk a 7-es trolival a végállomásra, mely a város ÉNy-i részén terült el. Célunk az volt, hogy csináljunk néhány állványos képet, de a végállomás teljes sötétségbe burkolózott, ráadásul a trolik is csak 1-2 perceket álltak ott, így inkább hazafelé vettük az irányt.
A vezér pedig egy állat volt, ment, mint a meszes. Ki tudja, tán ő volt Gizi férje... :D

2913 fedélzetén a szállás felé. Mint látható, rettenetesen kihasznált ebben az időszakban.

Ezen sorokkal búcsúzom egyelőre, de ne feledjétek: to be continued....

1 megjegyzés: