Ebből a frappáns és kicsit sem hosszú címről gondolom kitaláltátok hogy a szőrőstalpú szlovákok országáról lesz szó, mely egy igazán kedves és vendégszerető nép, főleg a magyarokat fogadják tárt karokkal. Mai témánk tehát egy régi nagy magyar város, méghozzá Sepsiszentgyörgy Pozsony.
Kicsit elkalandoztunk, de ha már Kárpátbusz az oldal neve, akkor ennyi magyarság talán belefér. :)
No, de kanyarodjunk is vissza Pozsonyhoz, ahova még nyáron volt szerencsém ellátogatni.
Életemben először, és jó eséllyel utoljára is jártam ott, mivel túlzottan nem nyerte el tetszésemet a város, mind a járműpark, mind pedig a nép tekintetében.
Járműparkjukról annyit érdemes tudni, hogy a buszok nagy részét SOR-ok, Karosák és Mercedes Capacityk teszik ki. Utóbbiak egyébként nagyon jól néznek ki. De van még néhány 415/435-ösünk, Tedomuk stb...
A troliüzem nagy részét a változatosság kedvéért SOR-ok, valamint a frenetikusan szép Skodák alkotják.
Villamosból is van pár típusuk, de a nagy része az itthon sem idegen Tátra, valamint Skoda.
Jómagam a különös ízlésemmel rajongok pár típusért, amiért az elvakult Ikarus fanok nagy része nem, de ez a típuskavalkád még nekem is sok volt. :)
Reggeli érkezés a vasútállomásra, köszönhetően a MÁV-nak már eleve 20 perc késéssel érkezünk, sebaj az állomás jó fotótémának ígérkezik.
|
Rögtön egy Tedom tárul az objektívem elé. Ahhoz képest, hogy 30 is van belőle, nem sokkal futottam össze aznap. |
Ahhoz képest, hogy nyári szünet volt, szép számmal akadtak Ikarusok is az utcán.
|
Az első igazi rendszám, a 93-ason. |
Az Ikarusokról annyit érdemes tudni, hogy igencsak kihalófélben vannak a városban. Ottjártunkkor még kb. 12-15 darab 415-ös és 15-18 darab 435-ös rótta az utakat. Ez a szám mára 7 415-ösre és 10 435-ösre redukálódott.
|
Hopp, egy helyi városnéző, közel a vasútállomáshoz. |
Ezután lesétáltunk a Most SNP híd lábánál található kisebb buszállomásra és ezen a környéken fotózgattunk.
|
4123 a 91-esen. Itt azonosítókban gondolkodnak, nem rendszámokban. |
|
A végállomástól nem messze a 95-ös vonal egyik 435-öse halad a petrzalkai lakótelep felé. |
Miután itt is meguntuk a fotózást, körülnéztünk egy kicsit a belvárosi részen, hogy néhány villamost is megörökítsünk.
|
5-ös villamos a Námestie SNP-nél. |
Innen egy kis séta a Komenského Egyetem elé, mely elég jó fotóhelynek ígérkezett.
|
Közbe még belebotlottunk egy kisebb építkezésbe. Helyi fonódó projekt? :D |
|
Egyik országból sem hiányzohat a Scenic Toursos Setra. |
|
Ahogyan a dottó sem. |
|
És, hogy szlovák gyártmányú buszok is szerepeljenek, érkezzen a végére egy török Otokar. :D |
Ismét egy kis séta a belvaros felé, hogy aztán a 207-es trolival felhúzhassunk
a Koliba Hradig, ahonnan egészen szép panoráma nyílik a "Dunántúlra".
De előtte még néhány fotó, amíg a 207-esre várunk. Na meg, persze csak Skodával voltunk hajlandóak menni, üljön fel a SOR-ra, akinek 6 anyja van. Ha Credózni akarok, akkor azt itthon is megtehetem.
|
Na, ez emlegetett szamár. Ez még a 2013-as beszerzésből való.
2014-ben is érkezett egy adag. |
|
Egy T3-as is érkezik a 3-ason. |
A nap rendszáma pedig nem más, mint a Polícia egyik Irisbus Crossway-e.
|
Hát nem gyönyörű? |
Közben megérkezett a 207-es, épségben felértünk a "kilátóba".
|
Látkép a város Déli felére, a jobb oldalon feltűnik a Petrzalka is.
|
Egész jó kis fotóhely van itt, a háttérben még a város egy része is látszik.
|
Skodáék gyönyörűsége kapaszkodik fel éppen a hegyre. |
Ja, hogy éppen 5 darab Blagussos 500-as Setra érkezett 5 perc alatt, mialatt ott voltunk? :D
Tudom, tudom, van akit nem érdekel, de egyesek emiatt jó eséllyel befőttjeim (amik szerencsére nincsenek) megrohadását kívánják. :)
|
Íme az egyik szépség. |
Visszatértünk kicsit a városközpont környékére, képeink továbbgyarapítása céljából.
|
Mert a Skoda troliból sosem elég! |
Mielőtt azonban meglátogatnánk a divatfotóhelyet, nézzünk el kicsit Petrzalkára, avagy Pozsonyligetújfalura, ahol Európa egyik legnagyobb lakótelepe található. Ugye milyen találó a falu jelző? :D
Rögtön egy lerohadt Karosa látványa fogad, a sofőr épp magyar nyelven, kedves szavakkal illeti az autóbuszt. Hát nem hiába választékos a magyar nyelv, percekig lehet káromkodni, szóismétlés nélkül. :D
|
Hát ez bizony elromlott. |
Kicsit beljebb merészkedtünk és elnéztünk Ovsiste környékére is.
|
Véégre Capacity. :P
Ezért jöttem. :D |
|
Na, legyen egy matricás is. |
|
87-est ma még úgysem fotóztunk. |
Miután kellőképp meguntuk a lakótelepet, így a mindenki által csak divatfotóhelynek nevezett helyszínnel zárjuk a posztunkat. Hiszen ez egy pozsonyi túrából sem maradhat ki.
Ez a divatfotóhely történetesen a Szlovák Nemzeti Felkelés Hídjának (ennél hosszabb neve nem is lehetne...) a lábánál terül el.
|
2819 érkezik a hídról a 94-esen. |
|
És az a bizonyos divatfotó. Sloták hídhoz honos típus dukál. :) |
|
Bár ezzel a 961-es Karosával is egész jól mutatott volna. Ebből a típusból egyébként 6 darabot bérel a cég. |
Számoljuk csak ki, hogy ha nekem csak egy ilyen Karosáról van fotóm, akkor hány százalékos is vagyok belőlük? :D
|
Kicsit messzebbről a látkép, az előtérben egy Cápával. |
|
Ebből a csodálatos járműparkból már tényleg csak a Citelis hiányzott.... |
Hazudtam, nem csak 1 961-es Karosáról van fotóm. :)
|
92-esen, az M0-ás lehajtónál Kistarcsa, kórház felé. |
Meglátszik, hogy náluk sem ismeretlen fogalom a kocsihiány, mert ezek a 2010-2011-ben a forgalomból kivont Mercik ismételten megtalálhatóak az utcán 2014 óta.
|
Jól áll nekik ez a festés. :) |
|
Csicsa 415-ös. Ő még ma is állományban van. |
Azt hittétek vége van? :D
Hát nem ússzátok meg ennyivel. Mivel még volt egy kis időnk és a 99-esen is van 415-ös, ráadásul még a környéken is van, így elsétáltunk arrafelé is. Meg is lett a 4102. Megérte miatta futni, ő már selejt lett azóta.
|
Erről a helyszínről azonban ezt a Tátrát érdekesebbnek gondoltam. |
És még mindig nincs vége, ha már indulunk vissza a vasútállomásra, akkor lessünk már el a helyközi buszállomásra is, még akkor is, ha abszolút nem esik útba. :D
Sok jó kép azonban nem született, köszönhetően a rossz fényeknek.
|
Egy Arriva expresses "halacskás" busz azonban egész tűrhetően állt. |
Érkezünk a vasútállomásra, de mivel nagyon elszaladt az idő, kb. 2 percünk maradt a vonat indulásáig. Becaplatunk az épületbe, vonatunk várható késése +25 perc. Hurrá, megérte sietni!
|
No nembaj, így legalább maradt még egy kis idő a fotózásra. Ilyen fényezésű Karosát úgyse fotóztam még. |
Végül 28 perc késéssel be is fut a vonat, és persze a MÁV jó szokásához híven, "a vonat külföldi késése miatt" (mert ez náluk mindenre ráhúzható) elb@ssza még egy kicsit a vonatot, így 50 perc késéssel sikerül is az érkezés Budapestre.
Hát ennyi lett volna eme poszt, és teljes tartalma.
Ja és, hogy mire is utal az első rész?
A második rész (mely időrendi sorrendben közel sem a következő poszt), szintén Szlovákiában játszódik majd. Idővel. :)
Ennyi, pápá mindenkinek!
Azok a SOR buszok undoritóak.Nem értem mért kellett lemásolni a CREDO -kat.
VálaszTörlés