2015. március 1., vasárnap

Kitekintés az északi szomszédainkhoz - ahová pár évtizeddel ezelőtt még hazamentünk volna - 1. rész

Ebből a frappáns és kicsit sem hosszú címről gondolom kitaláltátok hogy a szőrőstalpú szlovákok országáról lesz szó, mely egy igazán kedves és vendégszerető nép, főleg a magyarokat fogadják tárt karokkal. Mai témánk tehát egy régi nagy magyar város, méghozzá Sepsiszentgyörgy Pozsony.

Kicsit elkalandoztunk, de ha már Kárpátbusz az oldal neve, akkor ennyi magyarság talán belefér. :)
No, de kanyarodjunk is vissza Pozsonyhoz, ahova még nyáron volt szerencsém ellátogatni.
Életemben először, és jó eséllyel utoljára is jártam ott, mivel túlzottan nem nyerte el tetszésemet a város, mind a járműpark, mind pedig a nép tekintetében.
Járműparkjukról annyit érdemes tudni, hogy a buszok nagy részét SOR-ok, Karosák és Mercedes Capacityk teszik ki. Utóbbiak egyébként nagyon jól néznek ki. De van még néhány 415/435-ösünk, Tedomuk stb...
A troliüzem nagy részét a változatosság kedvéért SOR-ok, valamint a frenetikusan szép Skodák alkotják.
Villamosból is van pár típusuk, de a nagy része az itthon sem idegen Tátra, valamint Skoda.
Jómagam a különös ízlésemmel rajongok pár típusért, amiért az elvakult Ikarus fanok nagy része nem, de ez a típuskavalkád még nekem is sok volt. :)

Reggeli érkezés a vasútállomásra, köszönhetően a MÁV-nak már eleve 20 perc késéssel érkezünk, sebaj az állomás jó fotótémának ígérkezik.

Rögtön egy Tedom tárul az objektívem elé. Ahhoz képest, hogy 30 is van belőle, nem sokkal futottam össze aznap.
Ahhoz képest, hogy nyári szünet volt, szép számmal akadtak Ikarusok is az utcán.

Az első igazi rendszám, a 93-ason.
Az Ikarusokról annyit érdemes tudni, hogy igencsak kihalófélben vannak a városban. Ottjártunkkor még kb. 12-15 darab 415-ös és 15-18 darab 435-ös rótta az utakat. Ez a szám mára  7 415-ösre és 10 435-ösre redukálódott.

Hopp, egy helyi városnéző, közel a vasútállomáshoz.
Ezután lesétáltunk a Most SNP híd lábánál található kisebb buszállomásra és ezen a környéken fotózgattunk.

4123 a 91-esen. Itt azonosítókban gondolkodnak, nem rendszámokban.

A végállomástól nem messze a 95-ös vonal egyik 435-öse halad a petrzalkai lakótelep felé.
Miután itt is meguntuk a fotózást, körülnéztünk egy kicsit a belvárosi részen, hogy néhány villamost is megörökítsünk.

5-ös villamos a Námestie SNP-nél.
Innen egy kis séta a Komenského Egyetem elé, mely elég jó fotóhelynek ígérkezett.

Közbe még belebotlottunk egy kisebb építkezésbe. Helyi fonódó projekt? :D

Egyik országból sem hiányzohat a Scenic Toursos Setra.

Ahogyan a dottó sem.

És, hogy szlovák gyártmányú buszok is szerepeljenek, érkezzen a végére egy török Otokar. :D
Ismét egy kis séta a belvaros felé, hogy aztán a 207-es trolival felhúzhassunk a Koliba Hradig, ahonnan egészen szép panoráma nyílik a "Dunántúlra".
De előtte még néhány fotó, amíg a 207-esre várunk. Na meg, persze csak Skodával voltunk hajlandóak menni, üljön fel a SOR-ra, akinek 6 anyja van. Ha Credózni akarok, akkor azt itthon is megtehetem.

Na, ez emlegetett szamár. Ez még a 2013-as beszerzésből való.
2014-ben is érkezett egy adag.

Egy T3-as is érkezik a 3-ason.
A nap rendszáma pedig nem más, mint a Polícia egyik Irisbus Crossway-e.

Hát nem gyönyörű?
Közben megérkezett a 207-es, épségben felértünk a "kilátóba".

Látkép a város Déli felére, a jobb oldalon feltűnik a Petrzalka is.

Egész jó kis fotóhely van itt, a háttérben még a város egy része is látszik.

Skodáék gyönyörűsége kapaszkodik fel éppen a hegyre.
Ja, hogy éppen 5 darab Blagussos 500-as Setra érkezett 5 perc alatt, mialatt ott voltunk? :D
Tudom, tudom, van akit nem érdekel, de egyesek emiatt jó eséllyel befőttjeim (amik szerencsére nincsenek) megrohadását kívánják. :)

Íme az egyik szépség.
Visszatértünk kicsit a városközpont környékére, képeink továbbgyarapítása céljából.

Mert a Skoda troliból sosem elég!
Mielőtt azonban meglátogatnánk a divatfotóhelyet, nézzünk el kicsit Petrzalkára, avagy Pozsonyligetújfalura, ahol Európa egyik legnagyobb lakótelepe található. Ugye milyen találó a falu jelző? :D

Rögtön egy lerohadt Karosa látványa fogad, a sofőr épp magyar nyelven, kedves szavakkal illeti az autóbuszt. Hát nem hiába választékos a magyar nyelv, percekig lehet káromkodni, szóismétlés nélkül. :D

Hát ez bizony elromlott.
Kicsit beljebb merészkedtünk és elnéztünk Ovsiste környékére is.

Véégre Capacity. :P
Ezért jöttem. :D

Na, legyen egy matricás is.

87-est ma még úgysem fotóztunk.
Miután kellőképp meguntuk a lakótelepet, így a mindenki által csak divatfotóhelynek nevezett helyszínnel zárjuk a posztunkat. Hiszen ez egy pozsonyi túrából sem maradhat ki.
Ez a divatfotóhely történetesen a Szlovák Nemzeti Felkelés Hídjának (ennél hosszabb neve nem is lehetne...) a lábánál terül el.

2819 érkezik a hídról a 94-esen.

És az a bizonyos divatfotó. Sloták hídhoz honos típus dukál. :)

Bár ezzel a 961-es Karosával is egész jól mutatott volna. Ebből a típusból egyébként 6 darabot bérel a cég.
Számoljuk csak ki, hogy ha nekem csak egy ilyen Karosáról van fotóm, akkor hány százalékos is vagyok belőlük? :D

Kicsit messzebbről a látkép, az előtérben egy Cápával.

Ebből a csodálatos járműparkból már tényleg csak a Citelis hiányzott....
Hazudtam, nem csak 1 961-es Karosáról van fotóm. :)

92-esen, az M0-ás lehajtónál Kistarcsa, kórház felé.
Meglátszik, hogy náluk sem ismeretlen fogalom a kocsihiány, mert ezek a 2010-2011-ben a forgalomból kivont Mercik ismételten megtalálhatóak az utcán 2014 óta.

Jól áll nekik ez a festés. :)

Csicsa 415-ös. Ő még ma is állományban van.
Azt hittétek vége van? :D
Hát nem ússzátok meg ennyivel. Mivel még volt egy kis időnk és a 99-esen is van 415-ös, ráadásul még a környéken is van, így elsétáltunk arrafelé is. Meg is lett a 4102. Megérte miatta futni, ő már selejt lett azóta.

Erről a helyszínről azonban ezt a Tátrát érdekesebbnek gondoltam.
És még mindig nincs vége, ha már indulunk vissza a vasútállomásra, akkor lessünk már el a helyközi buszállomásra is, még akkor is, ha abszolút nem esik útba. :D
Sok jó kép azonban nem született, köszönhetően a rossz fényeknek.

Egy Arriva expresses "halacskás" busz azonban egész tűrhetően állt.
Érkezünk a vasútállomásra, de mivel nagyon elszaladt az idő, kb. 2 percünk maradt a vonat indulásáig. Becaplatunk az épületbe, vonatunk várható késése +25 perc. Hurrá, megérte sietni!

No nembaj, így legalább maradt még egy kis idő a fotózásra. Ilyen fényezésű Karosát úgyse fotóztam még.
Végül 28 perc késéssel be is fut a vonat, és persze a MÁV jó szokásához híven, "a vonat külföldi késése miatt" (mert ez náluk mindenre ráhúzható) elb@ssza még egy kicsit a vonatot, így 50 perc késéssel sikerül is az érkezés Budapestre.

Hát ennyi lett volna eme poszt, és teljes tartalma.
Ja és, hogy mire is utal az első rész?
A második rész (mely időrendi sorrendben közel sem a következő poszt), szintén Szlovákiában játszódik majd. Idővel. :)
Ennyi, pápá mindenkinek!

1 megjegyzés:

  1. Azok a SOR buszok undoritóak.Nem értem mért kellett lemásolni a CREDO -kat.

    VálaszTörlés